Avatar billede ps76 Forsker
05. juni 2015 - 13:10 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Geninstallere W8

Jeg ønsker at slette alt - og installere W8 forfra. Som "i gamle dage", når man reformatterede sin harddisk og startede forfra.

Jeg fulgte W8`s egen nulstillings mulighed, efter at have lavet backup af alt jeg ønskede..men det endte med en blå skærm og beskeden. PCèn kan ikke nulstilles.Der mangler en kræver drevpartition".

Jeg  har ingen W8 disk som jeg kan boote fra. W8 var præinstalleret. Men nu har jeg faktisk en anden og større harddisk, som jeg gerne vil have W8 på.
Måske kan jeg hente W8 på nettet og installere på den nye disk - og så derefter slette den nuværende C:? Eller hvordan griber jeg det bedst an?
05. juni 2015 - 13:48 #1
Kører din maskine stadig?
Hvis ikke, har den slettet, restore partitionen?

Hvis den stadig kører, er der så ikke en mulighed for at bruge producentens restore mulighed.
Enten med et program, som producenten har lagt på, eller ved at trykke på en tast under boot, som starter restore program?
Avatar billede ps76 Forsker
05. juni 2015 - 13:54 #2
Maskinen kører - jeg genstartede og alt var intakt.
Der er ikke nogen restore partition. Jeg aner ikke om der ligger andre muligheder for restore fra producenten (MM-vision).
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2015 - 16:29 #3
hvad er hedder din pc
Avatar billede ps76 Forsker
05. juni 2015 - 16:35 #4
Øh hedder...? På kvitteringen står "Vision Office 80+" og udover specifikationerne står nederst "WIndows 8 D-OEM Core".
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2015 - 17:25 #5
Avatar billede ps76 Forsker
05. juni 2015 - 17:51 #6
Nej ikke helt - kan se den ikke er på programmet mere. Den tilhører deres "grønne" linie, og er ikke ligefrem kraftig. i5-4440 ghz, DDR3-1600 8gb ram, MB1150 Gigabyte H81M mm - hvis det siger noget?
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2015 - 18:04 #7
Avatar billede ps76 Forsker
05. juni 2015 - 18:38 #8
Dit link fører til en brevkasse - kan du specificere nærmere? Er det bare et spørgsmål om at navigere videre til w8.1 64bit og så downloade denne og bruge licensnummeret - er det dét du mener?
Avatar billede ps76 Forsker
05. juni 2015 - 21:56 #9
Du får dine point og så starter jeg en ny tråd, da der er gået totalt ged i installationen...w8 kunne ikke installeres, og nu har jeg installeret w7 - som også giver problemer...
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2015 - 23:04 #10
Avatar billede ps76 Forsker
06. juni 2015 - 11:12 #11
windows 7 er installeret - men den er alt for længe om at starte op - ca. 1 minut. Kan jo ikke passe. Må være noget med at den mislykkede W8 ligger nedenunder.
Så nogle forslag til hvordan jeg en gang for alle kan få renset harddisken - altså formatteret - og så få installeret W7 ordentligt? jeg kan jo ikke få lov til at formattere fra windows selv nu, da det er samme disk som windows ligger på? Er det noget med Kill disk der skal til? Eller skal jeg have fat i min gamle XP disk for at få formatteret?
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2015 - 16:58 #12