Avatar billede repsakasper Juniormester
13. april 2015 - 20:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ca. 5 sec inde i boot, "genstarter" pc'en?

Hej eksperter

Jeg har en ca. 2½ år gammel pc, som kører Windows 7 Home Premium.
Her på det sidste har den opført sig lidt mærkeligt.
Når jeg starter den (enten fra slukket, eller dvale), ved hjælp af bootknappen, så begynder den at starte helt normalt, men efter ca. 5-10 sekunder slukker den ned, og starter forfra. Denne gang starter computeren helt op, og fungerer helt som den plejer.

Jeg kan ikke umiddelbart se der skulle være noget galt, hverken softwaremæssig eller hardwaremæssig, og har ikke lavet nogen ændringer, som kunne have foresaget en fejl.
- Men der kan selvfølgelig være flere ting jeg har overset?

Hvis der er nogen der har en idé til, hvad jeg kan forsøge/teste, for at se om det kan fikses, så giv lyd, da jeg tænker det ikke er særlig godt/sundt for PC'en at gøre sådan hver gang den booter?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. april 2015 - 17:24 #1
Kan du se noget i logbogen om fejl når den genstarter?
Du kommer i logbog ved at højreklikke på computer og vælge administrer-logbog. Under Windows logger kan du se log.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. april 2015 - 17:25 #2
Har du noget usb udstyr sat til computeren den i første omgang tror den kan boote på?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. april 2015 - 18:29 #3
Hmm virker ikke som det er vigtigt det her??
Avatar billede 220661 Ekspert
19. april 2015 - 18:30 #4
overåger ikke tråd mere
Avatar billede repsakasper Juniormester
01. juni 2015 - 11:49 #5
Hej 220661

Undskyld mit [meget] sene svar (som du sikkert aldrig får læst).

Mit problem er stadig ikke blevet løst, min computer opførte sig meget mærkeligt i perioden siden jeg skrev indlægget, og har i samme periode ligget med min afsluttende bachelorprojekt. Har derfor ikke haft mulighed for at svare, og det undskylder jeg for.

Jeg har hørt fra supportteamet fra hvor jeg købte computeren, og de tror, at det skyldes, at bundkortet er defekt, men forstår ikke hvorfor computeren i det hele taget kan starte.
- Problemet virker ikke til at kunne løses.

Jeg prøvede:
- Tage grafikkortet ud
- Tage harddisken ud, og sætte en ny ind, som blev formateret, og installeret med nyt windows.- Ergo: Det er et hardwareproblem, har prøvet at tage rammene ud og kun bruge 1 af gangen, problemet opstår stadig.

Kan kun gå ud fra, at det er bundkortet den er gal med.