Avatar billede wiborg92 Nybegynder
11. april 2015 - 23:55 Der er 6 kommentarer

PC starter ikke med undtagelse af blæsere

Hej
Jeg er stødt på et ret irreterende problem.

Når jeg trykker på min start knap er det kun mine blæsere der starter op. Hvilket jeg ja forstå er meget normalt så længe der er strøm til maskinen.Har haft pillet RAM blokkene ud og byttet om på dem hver især for at se om det gav noget..
fik liv i den og den bootede normalt op men gik hurtigt tilbage til ikke at vil tænde igen udover blæserne..
er bange for om det ja  være bundkortet, og håber lidt på at det 'bare' er strømforsyningen

Håber i kan hjælpe! Har udover prøvet at tage forskellige kompnoneneter såsom trådløs netværkskort ud for at se om det gav effekt men ingen resultat  :(

Specifikationer:
CPU intel i5 - 4670k, 3.4 Ghz 4 kerner

grafik ; gtx 780

Harddisk: 120GB ssd Kingston og 1tb seagte

Ram: 16 GB Kingston 2114 mhz

Strømforsyning: Thermaltake 630w 80+
Avatar billede 220661 Ekspert
12. april 2015 - 07:14 #1
Hej og velkommen  til.
Prøv når du lukker computeren ned at udtage strømmen bagpå og holde startknappen nede i ca. 30 sekunder, og lad være med at montere igen til du skal starte den næste gang. Se om det kan løse dit problem.
Løser dette dit problem, kan du have et hardwareproblem. Problemet er at den nævnte hardware ikke lukker helt ned som den skal, og når du så starter op igen, så tror computeren at den stadig kører, og derved fejler opstart testen.
Avatar billede wiborg92 Nybegynder
12. april 2015 - 09:34 #2
Hej tak for det hurtige svar!
Har lige prøbet det men resultatet er det samme, men skal måske også nævne at den plejer at sige 'beep' en gang eller to når den starter  hvilket den heller ikke gør mere.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. april 2015 - 10:49 #3
Så havde jeg prøvet at fjerne det lille batteri der sidder på bundkortet i ca 10 minutter og herefter genmonteret et nyt batteri.
Når bios resettes, skal tiden og boot rækkefølge herefter indstilles.

http://i.ytimg.com/vi/ao866I9XpTo/maxresdefault.jpg

Husk når du gør dette at strømmen skal tages af på samme måde som før inden du piller det af.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. april 2015 - 10:51 #4
Virker det heller ikke, så fjerner man enheder der ikke er vigtig for opstart af computeren. Har men ekstra diske og dvd drev i den kan disse frakobles for at fejlsøge. Virker det heller ikke så er det enten bundkort eller forsyning der er problemet
Avatar billede wiborg92 Nybegynder
12. april 2015 - 11:09 #5
Hej, jeg får lige af prøvet de forskellige råd i aften efter arbejde!
Avatar billede wiborg92 Nybegynder
12. april 2015 - 19:18 #6
Har lige haft testet den med alle ekstra diske og komponenter ude og prøvet at teste hvor resultatet et det samme..
har ikke haft mulighed for st skifte batteri da jeg ikke har et.