Avatar billede amalja Nybegynder
10. februar 2015 - 01:38 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til word 2011 på mac

Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at få  tal til at stå pænt under hinanden.
Jeg er ved at lave menukort og kan ikke få både tekst og tal til at stå pænt.
Hvis min tekst står lige, så står tallene skævt/sjusket under hinanden

Er der nogen der har en løsning på dette?
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2015 - 04:30 #1
lav en tabel med 2 kolonner
tal i kolonne 1, tekst i 2eren
Avatar billede ole_viller Mester
10. februar 2015 - 10:47 #2
Hvad med at prøve med tabulatorer?
Dem kan du finde ved at dobbelt-klikke på de små "pile" øverst til venstre på linealen over dit word-dokument.

Venlig hilsen
Ole Viller, Randers
Avatar billede amalja Nybegynder
12. februar 2015 - 14:17 #3
Ole_viller:

Jeg forstår ille helt hvad du mener? Når jeg dobbel-klikker på pilene, så kommer der en kasse frem hvor jeg kan vælge hvor mange cm min tabulator skal være på. Men der sker ikke mere. Hvordan fungerer de?
Avatar billede ole_viller Mester
13. februar 2015 - 11:22 #4
amalja
Start med at vælge al den tekst/tal i dit dokument, som skal påvirkes af tabulatorerne.
Når din tabulator-kasse kommer frem, skal du vælge, hvor mange cm inde i dokumentet tabulatorerne skal være. Huske at klikke på "sæt" / "set" for at aktivere tabulatoren. Inden du klikker på "sæt", kan du også vælge, om tabulatoren skal rette ind til venstre, højre eller centreret.
Når du er færdig med at sætte dine tabulatorer op, klikker du på "ok" for at komme tilbage til dit dokument. Nu skal du trykke på "tab" (øverst til venstre på dit tastatur). Så vil der blive "rykket ind" til der, hvor du har sat dine tabulatore til.

Held og lykke.

Venlig hilsen
Ole Viller, Randers
Avatar billede amalja Nybegynder
14. februar 2015 - 13:27 #5
Ole Viller
Jeg ved ikke hvad jeg gør forkert, men jeg kan simpelthen ikke få det til at virke.
Mit menukort bliver helt rodet, når jeg sætter det til. Jeg laver lige et et udsnit af det, så du kan se hvad jeg mener.

Kyllingefilet.............................................109,-    Pita med lam................................50,-
Oksefilet.................................................129,-    Pita med bøf.................................50,-
Græsk bøf...............................................109,-    Pita med kylling.............................50,-
Lammekoteletter......................................109,-    Pita vegetar...................................50,-

Her er et udsnit af menukortet, som er opdelt i 2 kolonner, men når jeg sætter tabulatoren til så  rykker alt teksten sig og laver store mellemrum.

Jeg har også overvejet Sidwaves forslag, men da menukortet er lavet, så kan jeg ikke bare starte forfra, det er et kæmpe arbejde
Avatar billede ole_viller Mester
15. februar 2015 - 12:27 #6
Hej amalja.
Jeg er bange for, du gør et eller andet helt forkert.
Du skal f.eks. IKKE sætte de små prikker (punktum) mellem "Kyllingefilet" og "109,-" De skal komme automatisk når du bruger tabulatoren.

Jeg  har lavet en hurtig lille fil. Du kan download'e den på:

http://gupl.dk/719744/

Prøv lige at kigge på den.
Måske skal vi tage den over telefonen. Du kan bare ringe på 51 92 64 08

Venlig hilsen
Ole Viller, Randers
Avatar billede amalja Nybegynder
18. februar 2015 - 21:16 #7
Tak for hjælpen Ole. Jeg kunne ikke få det til at blive som jeg gerne ville. Så jeg valgte at lave en blå og hvid stribet baggrund og lave menukortet på, så det har de græske farver.

Men nu har jeg så et nyt problem. Jeg lavede det nye menukort på et nyt tomt dokument og vil så gerne have det sat sammen med den forside jeg havde på det dokument jeg havde problemer med. Jeg har en forside, der skal sættes sammen med et menukort. Hvordan flytter jeg det ene dokument over til det andet?
Avatar billede ole_viller Mester
01. marts 2015 - 12:11 #8
Hej amalja
Du kopierer det, du skal bruge, fra det ene dokument og sætter det bagefter ind i det andet.

Venlig hilsen
Ole Viller, Randers
Avatar billede amalja Nybegynder
01. marts 2015 - 18:56 #9
Tak for hjælpen Ole. Skriv et svar, så jeg kan give dig dine velfortjente point
Avatar billede ole_viller Mester
04. marts 2015 - 00:15 #10
Hej amalja.
Dejligt at det lykkedes.

Venlig hilsen
Ole Viller, Randers