Avatar billede jhjorsal Mester
07. januar 2015 - 09:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mangler driver til 2 Basissystemenheder

Jeg har lige installeret win 7 på en Acer 5750G og nu siger den i Enhedshåndtering, at den mangler 2 Basissystemenheder. Jeg har prøvet Chipset driveren, det hjalp ikke noget, hvad kan de drivere ligge i for en driver, der er jo ikke nogen driver der hedder Basissystemenhed.
I kan evt gå ind på Acer driverdownload http://www.acer.dk/ac/da/DK/content/drivers skrive Acer 5750G samt win 7 64 og se på mulighederne.
Avatar billede nyhuus Nybegynder
07. januar 2015 - 10:08 #1
Hvis du følger denne vejledning skulle du kunne finde ud af, præcis hvilke enheder der er tale om

http://old.blogit.dk/246/er-du-i-tvivl-om-hvilket-hardware-der-sidder-i-computeren.php
Avatar billede nyhuus Nybegynder
07. januar 2015 - 10:19 #2
Bare glem mit svar, jeg kom lige til at slette databasen til det gamle site..

Har desværre ikke fået flyttet artiklen over på det nye endnu.

Men i korte træk,

Find hardware id på denne måde
http://www.wikihow.com/Find-Hardware-ID

også kan du søge efter VEndor og Decive id på
http://www.pcidatabase.com/

For at finde ud af hvilken producent, og model det er.

Det gør det noget nemmere at finde den rigtige driver ;)
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2015 - 12:57 #3
hent driver booster 2 free og lad den finde dine drivere og opdatere

http://www.iobit.com/driver-booster.php

lettere bliver det ikke

hvis du skal bruge driverne til backup kan du blot ændre under indstillinger og pege på hvor du vil have dem liggende i stedet for

m.v.h
Avatar billede jhjorsal Mester
07. januar 2015 - 17:33 #4
Jeg skal ikke sige hvad der virker bedst, jeg brugte forslag 1 inden forslag 2 kom, og det virkede fint. Jeg kunne se det var noget fra Broadcom, og der lå 4 driver på Acer hjemmeside fra Broadcom, og ved installation nr 2 var de gule udråbstegn væk. Så nyhuusdk lig et svar så får du pointene.
Som tillæg vil jeg da lige skrive: jeg er ikke sikker på at jeg ville turde installere Driver Booster 2 Free, min erfaring siger mig at der alt for tit følger noget snavs med de de driver scanner programmer :-(
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2015 - 18:09 #5
jeg skal gøre dig opmærksom på at ret tit er driverne der ligger på bundkortets hjemmeside ikke de nyeste og mest optimale
det er fakta

du vil aldrig kunne lægge nogle programmer ind hvis du ikke bare er vågen
det er ret almindeligt at de vil sælge dig et eller andet

jeg bruger selv driver booster 2 free og man skal blot være opmærksom på at fjerne hak i det man IKKE vil have ind

når du installerer den så går du i øverste højre hjørne ind under
flere indstillinger
indstillinger
under generelt fjerne hak i de 2 der er
så starter den ikke auto op men du kan selve køre programmet en gang imellem

jeg er ret sikker på at der STADIG mangler drivere der skal opdateres hos dig

du vil aldrig få glæde af internettet hvis du ikke bare bliver paranoid men bare mistænkelig og bruger din sunde fornuft

m.v.h
Avatar billede nyhuus Nybegynder
07. januar 2015 - 23:01 #6
Velbekommen, er glad for at du kunne bruge mit svar :)