Avatar billede visto Professor
26. december 2014 - 13:34 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Thunderbird, mailgrupper tomme efter overførsels af adressebog fra Outlook Express

Jeg har prøvet to forskellige metoder til overførsel af adressebog fra Outlook Express 6 til Thunderbird. Det ser ud til at være gået som det skulle bortset fra at alle mailgrupper er enten tomme (ved den ene metode) eller indholder en eller ganske få mailadresser (ved den anden metode).

Kan det lade sig gøre at få Outlook Expresse adressebogen overført til Thunderbird med indholdet af mailgrupperne intakt? I givet fald hvordan?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2014 - 22:16 #1
Hej og beklager jeg først kommer på nu. Har ikke fået besked om den anden tråd før jeg så dine nye spørgsmål.

Jeg har på min Thunderbird tre adressekartoteker. Den første hedder personlig adressebog, og den anden hedder Outlook Express adressebog, og den sidste hedder indsamlede adresser (email fra ikke gemte sendte mails ligger her)

PS jeg havde ingen grupper i min gamle OE. Kun et adressekartotek med personer i.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2014 - 22:54 #2
Om dine grupper så ligger under Outlook Express adressebog det må du undersøge.

Hmm Når jeg husker efter var der måske noget med at jeg flyttede/kopierede mine kontakter over i den personlige adressebog?? Kan i hvert fald se her at de er identiske i begge adressebøger.
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2015 - 14:55 #3
smid alle adresserne ind i den samme bog, og gem/eksporter så som kommasepareret fil (CSV). importer ovre i den nye thunderbird.
Avatar billede visto Professor
03. januar 2015 - 17:54 #4
Jeg forstår dig som at jeg skal flytte alle mailadresser ud af grupperne til adressens rodniveau? For ved at importere csv-fil uden dette, kommer adresserne fra grupperne ikke med.
Og så skal mailgrupperne efter importen manuelt genoprettes - sikke et arbejde.

Der er dog et problem udover dette. Når jeg vil importere data (kun navn og mailadresse), står disse samlet og kan så vidt jeg kan se kun importeres samlet til ét felt. Og grundet de mange kontaktpersoner synes jeg ikke det har sin gang på jord derefter manuelt at adskille disse og sætte dem i hver deres felt. Men måske der er noget jeg har misforstået?
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2015 - 06:05 #5
eller læg dem alle i windows address book, den burde du ku kopiere bagefter. den hedder *.wab - men husk at checke der er noget i den!
Avatar billede visto Professor
04. januar 2015 - 09:24 #6
Altså i Outlook Express ligger de i forvejen i en .wab fil, og det er den jeg allerede har importeret til Thunderbird med de beskrevne tomme mail-grupper.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2015 - 10:23 #7
Læser i denne tråd her at når man vil gå fra Thunderbird og til Outlook, og gemmer det som en  LDIF fil, så kommer grupperne med derover intakte.
Har du prøvet at gemme som  LDIF i OE og exportere dem over i Thunderbird på den måde?

Sakset herfra, da jeg ikke kender noget til det:
http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?f=39&p=6094095
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2015 - 10:31 #8
Avatar billede visto Professor
04. januar 2015 - 12:32 #9
Det sidste kunne være værd at prøve, men den fil der er nødvendig (wabread-mingw-060901.zip) er ikke tilgængelig - linket er dødt, ikke bare på den side, du henviser til, men også på andre sider, der linker.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2015 - 13:07 #10
Ok. det fik jeg ikke testet. Beklager.
Avatar billede visto Professor
06. januar 2015 - 16:04 #11
Løsning ikke fundet. Afslutter hermed. Tak for inputs.