CRM-leverandøren SuperOffice har indgået et samarbejde med Telenor. Samarbejdet medfører, at kunderne bliver tilbudt at udlicitere en række vedligeholdelsesopgaver til Telenor.
SuperOffice?s kunder kan købe en samlet løsning, hvor Telenor Business Solutions? Call Center står for at vedligeholde CRM-systemet. Først og fremmest ved at holde kundeoplysningerne i systemet opdateret.
Ifølge administrerende direktør i SuperOffice, Michael Ærø, er baggrunden for samarbejdet, at en del virksomheder ikke formår at holde informationen opdateret. Derfor vil SuperOffice tilbyde sine kunder, at de kan udlicitere den opgave til Telenor.
Det er typisk stamoplysninger på kontaktpersoner eller adresser, der skal holdes opdateret. Aftalen indfatter dog også mulighed for andre ydelser som mødebooking, vedligeholdelse af databaser og analyser af data fra CRM-systemet.
SuperOffice forventer, at omkring 20 procent af virksomhedens kunder vil tage imod tilbudet.