Den store, europæiske internetudbyder Tiscali opnåede i årets første kvartal at få balance i regnskabet med et symbolsk overskud før skat og afskrivninger, EBITDA, på 1 million euro i forhold til et underskud på 58,2 millioner euro i første kvartal sidste år.
Omsætningen i første kvartal 2002 var 195,2 millioner euro, en vækst på 78 procent i forhold til samme kvartal sidste år.
Ifølge Tiscali-koncernen er det to faktorer, der har været afgørende for at bringe balance i regnskabet nemlig, at der er kommet flere kunder i butikken, og de bruger flere minutter online.
Antallet af Tiscali-kunder er vokset med 72 procent til 7,4 millioner aktive brugere. I de tre første måneder af 2002 har de brugt 10,9 milliarder minutter online, koblet op til Tiscalis dial-up-servere, hvilket er en vækst på 76 procent.
I løbet af 2001 har Tiscali-koncernen gennemgået en række rationaliseringer for at slanke organisationen i koncernen, der består af en lang række opkøbte selskaber.