Den internationale danskbaserede rejseportal Travelmarket.com, der sidste sommer var tæt ved at kollapse, er nu ved at være ovenpå igen.
Vejle-virksomheden, der i dag har 16 ansatte, har netop fået en kapitalindsprøjtning på knap seks millioner kroner. Samtidig er der indgået helt nye samarbejdsaftaler med de to store portaler SOL og Opasia samt TV3 og den norske avis VG.
Lys fremtid
Alt i alt betyder det, at fremtiden tegner lys for Travelmarket.com, vurderer direktør og grundlægger Ole Stouby.
- Det var ikke en sjov tid dengang, men vi har brugt en masse ressourcer det seneste halve år på at få det til at køre, og det gør det nu, siger han.
Alliancerne med SOL og Opasia betyder, at Travelmarket.com alene i Danmark vil fordoble sine trafiktal på hjemmesiden til 150.000 besøgende om måneden.
Samtidig giver samarbejdsaftalerne uvurderlig reklame til rejseportalen, der før konkursen brugte mange ressourcer på markedsføring.
Ole Stouby vurderer, at portalen opnår en omsætning i sit første år efter betalingsstadsningen og krakket på et tocifret millionbeløb og en positiv drift. Han ønsker dog ikke at sætte tal på.
- Men målet er at få en stabil indtjening, så virksomheden kan klare sig ved egen drift, siger han.
Bag portalen står investeringsfirmaet Venture 2000, Ole Stouby selv samt Søndagsavisens grundlægger Richard Bunck, der også var aktionær i det gamle selskab bag Travelmarket.com.
I bestyrelsen sidder ud over Ole Stouby selv blandt andre også Bo Kristensen, direktør for Sunny Tours og Sunny Feriedækning.