"Vi har gennem de sidste seks år fokuseret på at være et fuldstændigt Microsoft-hus, så for os er det et klap på skuldrene i forhold til den her fokusering på Microsoft."
Sådan siger Brian Atli Andersen, der er administrerende direktør hos Datapro, efter at virksomheden er blevet medlem af Microsoft President's Club 2009 for Microsoft Dynamics.
Tilbage i 2003 gjorde Brian Atli Andersen det klart, at Datapro skulle fokusere entydigt på Microsofts forretningssoftware og skære andre områder fra. Det blev besluttet, da Brian Atli Andersen tiltrådte som direktør samme år.
Den strategi belønner nu virksomheden med medlemskabet i Microsoft-klubben, mener direktøren.
"Det betyder, at vi får langt mere stemme hos Microsoft og kan påvirke dem i nogle retninger. Selvom Microsoft er en stor butik, så har vi også mulighed for at påvirke dem lokalt - i særdeleshed når vi taler ERP og Navision," forklarer han.
Godt signal til konsulenter
Samtidig understreger Brian Atli Andersen dog, at det trods alt er begrænset, hvor meget det er muligt at påvirke den amerikanske softwaregigant. Udover en øget stemme hos Microsoft håber han også, at det giver et godt indtryk af virksomheden.
"Jeg håber, at det giver noget i forhold til andre konsulenter, hvor de i disse tider kan se en virksomhed, hvor det går godt, for vi har opfyldt et vækstmål. Det er et godt signal at sende til konsulenter, at her går det godt, fordi lige nu kigger man lidt mere på, hvordan forretningen ruller. 'Får jeg min løn i næste måned'," siger han.
Der er 11 danske virksomheder blandt de i alt 276 partnere i Microsoft President's Club 2009 for Microsoft Dynamics. Hele listen kan ses her.