Mens alverdens atleter i de kommende uger vil kæmpe om at være bedst i alt fra laserjolle til længdespring, har teleindustrien allerede godt gang i sine egne lege; kampen om at vinde det kinesiske telemarked.
Og mens præmierne ved det almindelige OL er noget beskedne, så er det langt fra tilfældet i teleindustriens egen konkurrence.
Selvom Kina allerede i dag er verdens største marked for mobiltelefoner, er der nemlig stadig masser af vækst-potentiale.
"Jeg tror, at der stadig er masser af plads tilbage, når det kommer til penetrationen," siger Nokias CEO Olli-Pekka Kallasvuo til Wall Street Journal.
Omkring halvdelen af kineserne, 600 millioner, ejer i dag en mobiltelefon. Det tal vil stige markant, efterhånden som flere og flere kinesere begynder at eje mobiltelefoner.
Nokia suverænt i spidsen
Nokia står allerede nu til at vinde tele-konkurrencen i Kina, da det finske selskab har en markedsandel i landet på omkring 40 procent, foran konkurrenterne Motorola og Samsung.
Alene i løbet af det første halve år af 2008 solgte Nokia 38,5 millioner mobiltelefoner i Kina, hvilket resulterede i en omsætning på over 25 milliarder kroner.
Olli-Pekka Kallasvuo forklarer til Wall Street Journal, at succesen skyldes, at Nokia har en meget bred vifte af telefoner på det kinesiske marked, ligesom selskabets distributions-netværk når helt ud i de fjerneste afkroge af det kæmpe land.
Kina er allerede i dag Nokias største marked, men også Indien er godt på vej. Her ejer omkring 24 procent af befolkningen en mobil. Til sammenligning er tallet i Europa på over 100 procent, fordi mange mennesker ejer mere end én mobiltelefon.