Web-tv får et skud besøgstrafik sprøjtet i statistikken på grund af den store interesse for Tour de France.
Det oplyser TV 2, der ligefrem har oprettet en online tv-kanal, der kun viser Tour de France.
Selv om målet med kanalen ikke er høje seertal i år- projektet er alene et pilotprojekt for selskabet - mærker man i høj grad interessen.
"Vi er meget tilfredse med seertallene også på Tourkanalen, som til fulde lever op til vores forventninger," siger Tour de France-redaktør og sportsnyhedschef John Jäger fra TV 2 Sporten.
Kongeetape rykker
Og souschef hos TV 2 NET, Carsten Folke Møller, regner med, at gårsdagens kongeetape vil trække de fleste seere under hele cykelløbet.
Det lader til, at interessen for alternativet til tv-kassen foran sofaen har været lidt for stor hos visse virksomheder.
"Faktisk er det et så populært alternativ, at adskillige it-afdelinger i store danske virksomheder internt har spærret for adgangen til tour.tv2.dk for deres medarbejdere," siger souschef Carsten Folke Møller til Computerworld.dk.
TV 2 oplyser af konkurrencehensyn ikke de specifikke salgstal for tour-kanalen.
Konkurrenter på pletten
Hos sporten.dk, der er ejet af Berlingske Media, vil man også have fat i de mange cykel-fans på nettet.
Her har man hentet den fyrede kommentator Jørgen Leth ind i kampen på kongeetapen.
På web-tv på sporten.dk kan man følge Jørgen Leth og kollegaen Carsten Ritter drikke cola og spise burgere under de mange timers cykelløb samtidig med, at de kommenterer.
Sporten.dk lader dog til at være bevidst om, at lyden fra Jørgen Leth og Carsten Ritter er deres produkts højeste værdi.
I hvert fald anbefaler sporten.dk selv, at have tv2.dk web-tv kørende samtidig med at man kan høre Jørgen Leth speake cykelløbet.