Dansk teleopkøb giver 10 procent af verdensmarkedet
Den amerikanske virksomhed Brightpoints køb af den danske mobildistributør Dangaard Telecom har sikret de fusionerede virksomhed 10 procent af mobilhandlen på verdensmarkedet. Dangaard Telecom var i forvejen Europas største forhandler. (Børsen)
First North mangler langsigtede investorer
Den lille teknologibørs First North mangler langsigtede investorer, der kan holde hånden under selskabernes kursudvikling. Det får priserne til at svinge, og det skader både de private investorer og selskaberne. (Børsen)
HP vil annoncere mindre på nettet
Hewlett-Packard vil fremover købe færre bannerannoncer på nettet og flere annoncer i printmedier. Årsagen er, at folk blevet immune overfor bannerannoncer, fordi der er kommet for mange, forklarer HP’s danske salgs- og marketingdirektør, Knud Ottosen. (Børsen)
Politikere freder TDC
I 2003 lovede politikerne forbrugerne, at de ikke ville tabe på frie fastnetpriser. Men siden 2004 er priserne steget igen og igen, uden at politikerne har grebet ind. Det er TDC’s dominerende stilling på telemarkedet, der fik politikerne til at love at holde øje med priserne. Seneste udspil fra TDC er, at minuttaksten fra april hæves otte procent. (Morgenavisen Jyllands-Posten)