Artikel top billede

Forbrugerombudsmanden har anmeldt servicevirksomheden Partnerservice Hver Gang til politiet for spam.

Forbrugerombudsmanden anmelder firma for spam

Forbrugerombudsmanden har anmeldt en servicevirksomhed til politiet for spam. "Vi har ikke været klar over reglerne," erkender medejer af virksomheden.

Forbrugerombudsmanden har anmeldt servicevirksomheden Partnerservice Hver Gang, der blandt andet beskæftiger sig med rengøring og vinduespolering, til politiet for spam.

Dermed er virksomheden den seneste i rækken, der er blevet anmeldt for spam.

Partnerservice Hver Gang har ifølge Forbrugerombuds-manden udsendt 375 e-mails, der indeholdt reklame til modtagere, som ikke givet samtykke til at modtage reklame.

"Vi finder, at der er tale om en overtrædelse af markedsføringsloven og forventer, at politiet vil være enigt med os i, at der skal rejses tiltale, og at virksomheden kan idømmes en bøde."

Det siger specialkonsulent hos Forbrugerombudsmanden Katrine de Neergaard, som samtidig kan oplyse, at Forbrugerombudsmanden har modtaget godt fem klager fra modtagere af reklamemails fra Partnerservice Hver Gang.

"Vi får jo en bøde for det her. Og det er fuldstændig fair. Vi har overtrådt loven, og det må vi bare erkende," siger Jacob Schou, medejer og direktør af Partnerservice Hver Gang, til Computerworld.

"Da Forbrugerstyrelsen henvendte sig til os omkring klagerne, vidste vi ikke engang, at det ikke var tilladt. Vi må bare erkende, at vi ikke har været helt klar over reglerne."

Udsendt ved en fejl

Partnerservice Hver Gang havde i alt udsendt cirka 750 e-mails til både eksisterende og potentielle kunder, hvor de tilbød deres ydelser. Men 375 af de potentielle nye kunder havde ikke givet samtykke til at modtage reklamemateriale på e-mails.

Jacob Schou forklarer, at udsendelsen af reklamemails til modtagere, som ikke har givet samtykke, er sket ved en beklagelig fejl.

"Vi har sendt e-mails ud fra en liste i Outlook over modtagere, som havde givet samtykke. Af en eller anden årsag, som jeg ikke er helt klar over, har vi så også taget hul på en anden liste og sendt ud til nogle modtagere, som ikke havde givet samtykke," siger han.

Nye retningslinjer

Jacob Schou fortæller, at Partnerservice Hver Gang har indført nogle retningslinjer, der skal sikre, at virksomheden ikke igen kommer til at udsende reklamemails til modtagere, der ikke har givet samtykke.

"Vi har lavet nogle regler for udsendelse af e-mail sammen med vores advokat, som følger markedsføringslovens §6 om, at man ikke må sende e-mails ud, medmindre vi har fået samtykke fra modtagerne.

Det betyder, at før vi fremover sender den slags mails ud til modtagerne, skal vi enten have fået accept over telefonen eller på e-mail.

Samtidig er det fra nu af kun vores salgsdirektør, der har lov til at sende sådanne mails. Og han kender reglerne," siger Jacob Schou fra Partnerservice Hver Gang.




IT-JOB

Netcompany A/S

IT Consultant

Dynamicweb Software A/S

Solution Tech Lead

Danske Andelskassers Bank A/S

IT-konsulent
Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Targit A/S
Udvikling og salg af software til business intelligence.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Styrk din virksomhed med relevant, pålidelig og ansvarlig AI integration med SAP

Kom og få indsigt i, hvordan du bruger AI til at transformere og effektivisere dine arbejdsgange. Vi kigger nærmere på AI-assistenten Joule, der vil revolutionere måden, brugerne interagere med SAP’s forretningssystemer. Og så får du konkret viden om, hvordan du kommer i gang med at bruge AI til at booste din forretningsudvikling.

03. december 2024 | Læs mere


Fyr op under vækst med dataanalyse, AI og innovation

Hvor langt er den datadrevne virksomhed nået i praksis? Det kan du høre om fra virksomheder, som har foretaget transformationen. Du kommer også til at høre, hvordan de anvender AI i processen, hvilke mål de har nået, hvordan de har høstet gevinsterne og hvilke nyskabelser, der er på vej i horisonten.

04. december 2024 | Læs mere


Vejen til skyen

Få indsigt i, hvordan overgangen til en samlet cloud-platform har styrket virksomhedens agilitet, fjernet datasiloer og leveret realtidsdata for bedre beslutningstagning.

04. december 2024 | Læs mere