Stifter og direktør af Apple-koncernen, Steve Jobs, erkender, at kundeloyalitet er alfa omega.
Han har derfor besluttet at forære alle iPhone-kunder 560 kroner - 100 dollar – til brug i en Appleforretning på gaden eller på nettet efter det i forgårs kom frem, at selskabet vil skære 1.100 kroner (200 dollar) i prisen på iPhones blot to måneder efter lanceringen.
Den noget overraskende gavmildhed sker efter, at Apple har været udsat for en sand e-mailstorm, fra flere hundrede vrede iPhone-kunder, som har betalt den fulde pris for deres iPhone.
"Vores tidlige kunder stolede på os, og vi må leve op til den tillid med en handling som denne," udtaler Steve Jobs i et åbent brev på Apples hjemmeside med henvisning til kundekreditten i Apple-forretningerne.
Hvordan udbetalingen skal foregå er endnu uvist, men det løfter Apple sløret for i næste uge.
Øser af 30 års erfaring
I sit åbne brev fremhæver Steve Jobs, at han med mere end 30 år i it-branchen har oplevet mange sære ting.
"Der er altid ændringer og forbedringer, og der er altid nogen, der har købt et produkt før en prisnedsættelse og går glip af den nye pris eller det nye operativsystem eller den nye whatever. Det er livet teknologibranchen," forklarer han blandt andet i brevet.
Samtidigt skriver Steve Jobs, at prisnedsættelsen på iPhone'en var en rigtig beslutning i bestræbelserne på at få så mange kunder som muligt.
Apple solgte i løbet af de første 30 timer af iPhone'ens levetid 270.000 telefoner, men har siden ikke offentliggjort nogen salgstal.