New Media Days.
Smag på ordene. Lad dem glide hen over tungen.
Cool? Adrr?
Her fredagen efter konferencen, onsdag plus torsdag, om den danske og internationale medieverden, sidder jeg lidt med en lidt spøjs fornemmelse i maven.
Ikke at jeg kedede mig. Langt fra. Spændende indlæg. Nye synspunkter fra mennesker, jeg ikke har mødt før.
Måske ikke ret meget klogere
Måske er jeg ikke blevet så meget klogere, men jeg kan måske stille flere spørgsmål i de artikler, jeg skal skrive for Computerworld.
Men hvorfor så den underlige hmmm i maven?
Måske fordi jeg fik et deja vu. At jeg har set hele sceneriet før. Blandt andet på Reboot – konferencen for de digitale eller internetfolkets fridag som andre kaldte det.
Smukke smarte mennesker klædt som var de påklædningsdukker fra glittede magasiner som Euroman og Vogue.
Modemesse eller mediemesse?
Og DR2’s egen Clement Kjergaard som konferencier på den største scene – messende vandrende hvileløst rundt som var han en vækkelsesprædikant på alt alt for meget café latte.
En vært som vi storbys smarte kan lide at grine indforstået til.
Som når han speedsnakkede hen over et spørgsmål til de danske mediepolitikere på scenen, om hvorfor de vil kræve licens af mennesker med pc.
Svaret fik vi ikke.
Søren Ryge: Hvor er du?
Jeg sad bare og længtes lidt efter lidt eftertænksomhed. Hvor er Søren Ryge, når man virkelig har brug for ham?
Kom hjem, Søren, så kom dog hjem!
Måske derfor var det for mig lidt et frikvarter fra det hektiske højtråbende loungesmarte, at TV2-bosserne Per Mikael Jensen og Jens Rohde trak tempoet ned.
Og forholdt sig sagligt – og befriende usmart – til det at drive kommerciel radio i det danske medielandskab.
Og ikke nødvendigvis grinede, hvor alle andre fnisede.
Lidt uspoleret eftertanke fik vi dog af den amerikanske forfatter og blogger Doc Searls, der med sine grå hår og topmave gav tyngde til noget, som ellers kunne synes lidt chick lite.
Doc Searls satte et stille spørgsmålstegn ved om dette så hypede web 2.0 ikke var det, vi om lidt ville kalde det næste dotcom crash.
Den sidebemærkning fra en af nettets visionære fik i hvert fald mig til at rette mig lidt op i stolen.
Her kort efter Google har spenderet milliarder for at købe videotjenesten YouTube og få en deal med den sociale tjeneste, MySpace.
Crash 2.0?
Rigtigt eller ej er det en tanke værd.
Her dagen efter.
Læs Computerworld-journalisternes blog fra New Media Days.