IP-telefoni skaber kaos hos ToldSkat

Skiftet til en delvist IP-baseret telefonløsning fra TDC skaber telefonkaos i den nye skatteenhed SKAT, der fra tirsdag er blevet en realitet som afløser for det tidligere ToldSkat.

Borgerne har haft mere end svært ved at komme igennem til den nye skatteenhed SKAT, der fra tirsdag er blevet en realitet som en fusion af ToldSkat og de kommunale skatteforvaltninger.

Problemerne har i forskelligt omfang plaget den nye skatteenhed hele tirsdagen og skyldes ifølge SKAT store omlægninger af telefonsystemet.

I forbindelse med fusionen af ToldSkat og de kommunale skatteforvaltninger indføres der delvist IP-telefoni i SKAT.

I første omgang skifter 3.000 af de 10.000 medarbejdere i den nye enhed til IP-telefoni, der leveres af TDC.

Samtidig etableres der et nyt fælles kundecenter, der skal håndtere de op mod 5,5 millioner årlige telefonopkald.

Ifølge presserådgiver i SKAT, Henriette Kinnunen, skyldes vanskelighederne med at komme igennem til SKAT, at det nye fælles kundecenter har problemer med at stille opkald videre i systemet.

Hun oplyser, at der er lange ventetider på at komme igennem til SKAT. Computerworld ventede tirsdag eftermiddag i mere end 30 minutter uden at komme igennem på hovednummeret.

Henriette Kinnunen oplyser endvidere, at borgere oplever at blive smidt af systemet, mens de venter.

Den nye telefoniløsning leveres af TDC. Ifølge underdirektør Poul Victor Jensen i TDC Erhverv arbejder teknikere fra TDC sammen med teknikere fra underleverandører i øjeblikket på at løse problemerne.

- Det er en meget kompleks telefoniløsning, hvor der er opstået indkøringsvanskeligheder. Det arbejder vi nonstop på at få løst, siger Poul Victor Jensen.

Han ønsker endnu ikke at gå i detaljer med, hvad problemerne skyldes, men oplyser, at de er opstået i overgangen fra den gamle til den nye løsning.

Mens problemerne står på henviser SKAT borgere og virksomheder til at benytte hjemmesiden skat.dk, hvor der findes forskellige vejledninger og tast-selv-løsninger.

Endvidere kan man emaile til medarbejdere i SKAT, der godt kan ringe ud.

Tirsdag eftermiddag nyttede det ikke at forsøge sig med at kontakte SKAT via den tidligere hjemmeside toldskat.dk, der er lukket ned og ikke henviser til den nye hjemmeside.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
PCI og cloud-sikkerhed: Strategi til beskyttelse af betalingsdata

Er din organisation klar til de nye PCI DSS 4.0-krav? Deltag i vores event og få indsigt i, hvordan du navigerer i compliance-udfordringerne i en cloud-drevet verden.

16. januar 2025 | Læs mere


Strategisk It-sikkerhedsdag 2025, Aarhus: Viden om trusler og tendenser – Beskyt din virksomhed

Gå ikke glip af årets vigtigste begivenhed for it-sikkerhedsprofessionelle! Mød Danmarks førende eksperter, deltag i inspirerende diskussioner og få praktisk erfaring med de nyeste teknologier. Bliv klogere på de seneste trusler og lær, hvordan du bedst beskytter din virksomhed mod cyberangreb. Tilmeld dig nu og vær på forkant med fremtidens cybersikkerhedsudfordringer.

21. januar 2025 | Læs mere


Strategisk It-sikkerhedsdag 2025, København: Viden om trusler og tendenser – Beskyt din virksomhed

Gå ikke glip af årets vigtigste begivenhed for it-sikkerhedsprofessionelle! Mød Danmarks førende eksperter, deltag i inspirerende diskussioner og få praktisk erfaring med de nyeste teknologier. Bliv klogere på de seneste trusler og lær, hvordan du bedst beskytter din virksomhed mod cyberangreb. Tilmeld dig nu og vær på forkant med fremtidens cybersikkerhedsudfordringer.

23. januar 2025 | Læs mere






White paper
SAP: Skab værdi og minimér omkostninger med effektiv dokumenthåndtering