Mens flere af konkurrenterne lider, fortsætter den økonomiske fremgang for TDC, hvor salget i andet kvartal af 2005 steg med 8,5 procent til 11,7 milliarder kroner.
I den danske mobilforretning steg både salget og driftsoverskuddet med næsten med 10 procent, og i alt har TDC nu 2,5 millioner mobilkunder i sine danske forretninger.
Det er næsten hver anden dansker.
TDC offentliggjorde torsdag morgen regnskabet for andet kvartal, og det viser fremgang på en lang række områder.
Det er specielt opløftende for den danske telekoncern, efter konkurrenten Teliasonera dagen før præsenterede et regnskab, der langt fra levede op til forventningerne.
Købet af den svenske systemintegrator Dotcom i maj betyder, at TDC nu forventer at omsætte for knap 47 milliarder kroner i 2005, mens overskuddet ventes at lande på fire milliarder kroner. Det er 300 millioner kroner mere end tidligere ventet.
Det større forventede overskud skyldes primært sænkningen af den danske selskabsskat fra 30 til 28 procent.
Fremgangen forventes at fortsætte resten af året.
- Vores øgede investeringer i udrulningen af bredbånd og 3G-netværk har sammen med vores målrettede opkøbsstrategi styrket vores markedsposition, og dermed er vi godt rustet til at fortsætte indtjeningsfremgangen, udtaler koncernchef Henning Dyremose i en pressemeddelelse.
I alt havde TDC ved udgangen af juni 14,1 millioner kunder, en vækst på 9,8 pct. Stigningen skyldes hovedsageligt nye kunder i de udenlandske mobilselskaber Talkline og Bité.