Artikel top billede

(Foto: Niels de Boissezon)

HP indfører tvungen ventetid på 15 minutter for alle support-opkald

Ringer man til HP’s support, vil man automatisk komme til at vente på linien i et kvarter, inden support-medarbejderen svarer.

Ringer man fra en række lande til HP’s kundesupport, skal man fremover væbne sig med tålmodighed.

Selskabet indfører nemlig i en række lande nu en sluse, som alle kunder bliver placeret i, når de ringer til supporten.

Her vil man blive placeret på hold i 15 minutter, inden opkaldet bliver besvaret i den anden ende af en support-medarbejder.

Det vil ske med en automatisk besked i røret om, at HP ‘oplever længere ventretider, og vi beklager. Den næste medarbejdere vil være tilgængelig om 15 minutter.’

Ventetiden er netop blevet indført i en række lande, herunder Storbritannien, Irland, Frankrig, Tyskland og Italien, skriver The Register

Formålet med slusen er klar: HP vil så gerne have, at kunderne ikke ringer, men istedet anvender selskabets onlinesupport.

De kunder, der fanges i slusen med deres telefon for øret, får da også besked om, at de kan få løst deres problem hurtigt ved i stedet at besøge HP’s support-website.

Beskeden gentages tre gange i løbet af det kvarter, hvor kunderne skal vente. Ifølge mediet lyder beskeden således straks opkaldet foretages, dernæst efter fem minutter, 10 minutter og 13 minutters ventetid.

I en mail udsendt til medarbejdere skriver HP, at årsagen til slusen er at ‘fremskynde til mere digital anvendelse ved at nudge kunder til selv at løse deres problem via online.’




White paper
Sikkerhed gjort enkelt: Beskyt din virksomhed direkte i browseren