Ringer man fra en række lande til HP’s kundesupport, skal man fremover væbne sig med tålmodighed.
Selskabet indfører nemlig i en række lande nu en sluse, som alle kunder bliver placeret i, når de ringer til supporten.
Her vil man blive placeret på hold i 15 minutter, inden opkaldet bliver besvaret i den anden ende af en support-medarbejder.
Det vil ske med en automatisk besked i røret om, at HP ‘oplever længere ventretider, og vi beklager. Den næste medarbejdere vil være tilgængelig om 15 minutter.’
Ventetiden er netop blevet indført i en række lande, herunder Storbritannien, Irland, Frankrig, Tyskland og Italien, skriver The Register
Formålet med slusen er klar: HP vil så gerne have, at kunderne ikke ringer, men istedet anvender selskabets onlinesupport.
De kunder, der fanges i slusen med deres telefon for øret, får da også besked om, at de kan få løst deres problem hurtigt ved i stedet at besøge HP’s support-website.
Beskeden gentages tre gange i løbet af det kvarter, hvor kunderne skal vente. Ifølge mediet lyder beskeden således straks opkaldet foretages, dernæst efter fem minutter, 10 minutter og 13 minutters ventetid.
I en mail udsendt til medarbejdere skriver HP, at årsagen til slusen er at ‘fremskynde til mere digital anvendelse ved at nudge kunder til selv at løse deres problem via online.’