Den nordiske storbank Nordea har været ramt af et ddos-angreb siden midten af september, og angrebet er endnu ikke overstået.
Til gengæld oplyser Nordeas landechef Mads Skovlund Pedersen til Finanswatch, at banken er blevet bedre til at afværge angrebene, hvilket betyder, at kunderne i øjeblikket er uberørt af situationen.
”Vi er ikke igennem det, men vi er et sted, hvor presset på vores system aftager. Vi bliver ikke ramt med den samme intensitet, og vi er blevet bedre til at lure de mønstre og dermed afværge de kriminelles angreb bedre. Vores forsvarssystemer er blevet tilrettet til den måde, som der bliver angrebet på,” siger han til mediet.
Nordea har tidligere oplyst, at banken kunder kan søge erstatning for driftsforstyrrelserne, hvis de har lidt et økonomisk ved at have været afskåret fra deres adgang til banken.
“Hvis forstyrrelserne i Nordeas tjenester har forårsaget dig økonomisk skade, kan du lave en reklamation om forstyrrelserne med blanketten nedenfor,” oplyste banken til Finanswatch i sidste uge.