Computerworld spørger:Hvad er vigtigt hos en it-leverandør - og hvem gør det rigtigt? Deltag og vind B&O-udstyr.

Artikel top billede

(Foto: Nordea)

Nordea ramt af kæmpe it-nedbrud: Kunder kan ikke betale med kort eller logge på mobilbank

Nordea oplyser, at it-nedbruddet ikke er relateret til et DDOS-angreb eller eksterne faktorer.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Nordea har ikke overblik over, hvor mange kunder der er berørte af nedbruddet
  • "Vi arbejder på højtryk for at få alt op at køre igen"
313
1:45 min
Nordens største bank, Nordea, er her til morgen og formiddag ramt af et omfattende it-nedbrud, der påvirker en lang række kunder.

It-nedbruddet skyldes en intern systemfejl, der betyder, at flere kunder oplever problemer med at logge på mobil- og netbank, ligesom mange lige nu ikke kan betale med fysiske kort eller foretage online-betalinger.

Det bekræfter Nordea, der i Danmark har over to millioner kunder, over for Computerworld.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter


White paper
Tidsbegrænset kampagne: Overvejer du at udskifte eller tilføje printere i din forretning? Vi kan tilbyde én eller flere maskiner gratis