Artikel top billede

(Foto: Alexander Haslund)

ServiceNow-brugere lufter frustrationer: Udløbet SSL Root-certifikat har skabt problemer

Integrationer, orkestrering, opdagelse og MID-serverscript-udførelser hos nogle ServiceNow-kunder blev påvirket af et certifikat-stop, hvor udskiftningsjobbet tilsyneladende fejlede.

Kunder i enterprise cloud-leverandøren ServiceNow har været hængt til tørre efter en fejl med root-certificering. Fejlen gjorde, at brugere oplevede problemer mandag morgen.

Fejlen stammer fra ServiceNow's Management, Instrumentation, og Discovery (MID) server.

Det er en Java-app, der sidder på lokale klientservere inde i deres firewalls og integrerer applikationer i platformen. Det gør den enten ved hjælp af en Windows-tjeneste eller via Unix.

Problemet begyndte mandag efter, at et MID Server Root G2 SSL-certifikat udløb.

"ServiceNow har identificeret et udløbet SSL Root-certifikat, der påvirker MID Server og instans-til-instans-forbindelse," lyder meddelelsen ifølge The Register.

"Dette problem kan påvirke dine integrationer, orkestrering, opdagelse og MID-serverscript-udførelser, der er afhængige af MID-servere eller instans-instans-kommunikation, såsom instans-opgraderinger, hentning af opdateringssæt, AI-søgning, virtuel agent og kloning mellem instanser," lød det videre i meddelelsen.

Luft for frustrationerne

I hvert fald 616 kunder blev berørt af problemerne ifølge ServiceNow.

Selskabet udruller en rettelse så hurtigt som muligt.

I mellemtiden er mange af virksomhedens brugere gået online for at lufte deres frustrationer.

"Det ville være rart, hvis de rent faktisk underrettede alle berørte kunder (dybest set alle)," klagede en kunde ifølge The Register.

Mediet skriver, at det ser ud til, at certifikat-udløbsfejlen blev markeret af ServiceNow for to uger siden, men at certifikat-udskiftningsjobbet fejlede.