ServiceNow er godt i gang med at opmande og har brug for mange nye folk.
Ifølge Bloomberg er strategien, som ServiceNow anvender, ret enkel: Selskabet går målrettet efter at hyre folk, der i dag arbejder for den noget større konkurrent, Salesforce.
I løbet af det seneste år ServiceNow således ansat mere end 240 medarbejdere direkte fra Salesforce i Californien, hvor begge selskaber holder til.
I de seneste fem år har ServiceNow nappet godt 820 af Salesforces medarbejdere med bedre tilbud, som har fået dem til at skifte direkte over.
De fleste er marketing- og salgsmedarbejdere, mens omkring hver tredje arbejder indenfor produkt-udvikling.
Dermed er Salesforce den klart største bidragsyder til ServiceNows medarbejderstab, da intet andet selskab har ‘leveret’ så mange folk til ServiceNow.
Blandt dem er Colin Fleming, der har stået i spidsen for Salesforces marketing-strategi. Han er nu marketing-direktør i ServiceNow.
Også tidligere Co-CEO Keith Block arbejder nu for ServiceNow. Det samme gælder tidligere chef for de store Dreamforce-konferencer, Debbie Brewer.
Til Bloomberg siger strategi-chef i Salesforce, Bill Patterson, at det er ‘smigrende,’ at ServiceNow snupper så mange folk.
“Vi er et selskab, som mange andre ønsker at trække folk fra. Det er ret flatterende, at de stræber efter at blive som os,” siger han.
ServiceNow meddeler til Bloomberg, at selskabet i fjor modtog mere end en million job-ansøgninger. Salesforce modtog i fjor to millioner ansøgninger, hedder det.