Elon Musk vil have højere omsætning fra Twitter, og det kan betyde, at brugerne må til at udholde en masse politiske annoncer.
Twitter vil nemlig ophæve sit forbud mod politiske annoncer, som har været der siden 2019.
Det meddeler selskabet.
Det sociale medie lemper i første omgang blot reglerne for politisk annoncering i USA, men i den kommende tid, vil selskabet også slække yderligere på reglerne bredere ”Vi planlægger også at udvide den politiske reklame, vi tillader, i de kommende uger,” skriver Twitter Safety i et Tweet.
Generelt bliver det dog ikke beskrevet konkret, hvordan lempelsen skal ske, og hvor stor en lempelse, der er tale om.
Siden Elon Musks overtagelse af Twitter er mange annoncører forsvundet, og siden har selskabet blandt andet forsøgt at tjene mere ved, at brugere kunne tilkøbe et ’blue checkmark’ til deres konti. Nu forsøger Elon Musk så med endnu en ny strategi med politiske reklamer, og der skal da også vælges ny præsident i USA i 2024, så måske der er et potentiale der.