Flere ADSL-kunder og hjemmearbejdspladser er med til sikre stor vækst for Cybercity, der overgik egne forventninger og sidste år øgede omsætningen med en tredjedel til 393 millioner kroner.
I alt har Cybercity omkring 90.000 bredbåndskunder, og bredbåndsudbyderen fastholder dermed sin andenplads på det danske marked. Det oplyser selskabet i en pressemeddelelse.
Væksten redder ikke Cybercity fra et nyt milliontab, der dog er reduceret væsentligt til et minus på 10 millioner kroner.
Administrerende direktør Henrik Clausen er glad for resultatet, fordi det skal tages med i regnestykket, at Cybercity alene sidste år investerede 137 millioner kroner.
Pengene er blandt andet brugt på bredbåndsteknologierne ADSL2+ og VDSL, som tilbydes til danskerne i 2005 og skal øge væksten yderligere.
- I 2005 vil vi som forventet kunne præsentere et positivt samlet resultat for året, en omsætning på over 500 millioner kroner og en vækst, som igen vil være på mere end 30 procent, udtaler Henrik Clausen.
Ifølge ham vælger hver femte nye bredbåndskunde at bruge Cybercity.
Cybercity mener også, at kunderne samtidig har taget godt imod bredbåndstelefoni, selvom selskabet ikke vil sætte tal på antallet af kunder.
Også virksomhedernes efterspørgsel efter hjemmearbejdspladser og bruttolønsordninger er med til at drive væksten.
Cybercity har i dag 275 ansatte og ejes af en række internationale investorer.