Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Danske One.com indgår partnerskab med Google

Det danske stiftede selskab one.com integrerer Smart Shopping ads, der er en del af Google Ads for at gøre livet lettere for små og mellemstore virksomheder.

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Webhosting- og e-handelsplatformen one.com har netop indgået et partnerskab med Google, der gør det muligt for one.com at integrere Google’s Smart Shopping ads i deres løsninger. Derved får forretninger, der bruger one.com, fremover lettere ved at blive synlige via Google, YouTube og Gmail. Målet med markedsføringsløsningen er at hjælpe de små og mellemstore virksomheder med på en nem måde at øge deres online salg.

”Hos one.com er det vores ambition at gøre det muligt for alle virksomheder at få deres forretning til at vokse online, uanset størrelse. Integrationen med Google vil gøre det muligt for de af vores kunder, der har deres online shop hos one.com, at få nem adgang til digitale markedsføringsløsninger direkte fra vores platform”, siger Nadya Frost, CMO hos one.com.

Små og mellemstore virksomheder kan nu reklamere for deres produkter overfor købere på Google, YouTube, Gmail og tusindevis af hjemmesider og apps ved at følge nogle få trin og dermed opsætte Google Ads.

”Integrationen med one.com er endnu et skridt i retning af at styrke det digitale økosystem i Norden og andre steder - noget vi konstant arbejder på. Vi ved, at alle virksomheder og særligt de små og mellemstore har brug for enkle og effektive værktøjer, hvormed de kan drage fordel af den digitale økonomi, og det er derfor, vi altid har fokus på, hvordan vi kan få det til at ske. Denne integration med one.com er et eksempel på, hvordan trinnene i e-handelsværdikæden kan gøres enkle, og det glæder os, at vi kan gøre det sammen med one.com”, siger Adrian Blockus, Head of Channel Partnerships, Google UK Ltd.

Med integrationen vil forretningsdrivende på one.com få adgang til specialiserede markedsføringsværktøjer, så de kan fremme deres online tilstedeværelse, engagere sig mere i deres kunder og på en fleksibel måde styre og måle deres marketingkampagner.

Annoncerne vil blive skabt automatisk, baseret på informationen i one.com’s Webshop-løsning, pris, billede, mærke og tilgængelighed. Lagerbeholdningen hos online forretninger, der ligger hos one.com, vil også blive vist på den gratis produktfortegnelse på Google.

Baggrund

• Siden corona-pandemiens begyndelse i 2020 har one.com haft et mål om på en nem måde at hjælpe mindre virksomheder med at digitalisere deres forretning. Prisen på at etablere en ny hjemmeside er faldet og værktøjet ’Webshop’ er blevet inkluderet som en gratis del i et helt år.
• ’Webshop’ er steget i popularitet, og mange kunder, som tidligere kun har haft en hjemmeside til deres forretning, er begyndt at sælge deres produkter og tjenester online.
• one.com har lyttet til kundernes behov og udviklet det nyligt lancerede hjemmesideprogram ’Business + E-handel’, der kombinerer indholdet fra deres mest populære produkter, nemlig ’Hjemmesideprogram’ og ’Webshop’.
• I maj 2021 satte one.com yderligere fokus på sin webshop-løsning ved at integrere Smart Shopping ads, der gør det muligt for one.com forretningsdrivende at markedsføre deres produkter via Google og deres partnernetværk.

Hvordan virker det?

Annoncerne bliver skabt automatisk ud fra informationen i one.com butikken, pris, billede, mærke og tilgængelighed. Med hjælp fra Machine Learning vil Google vise de mest relevante annoncer til de mest oplagte kunder på enten Google Search, Google’s partnerhjemmesider, YouTube eller i Gmail annoncer. Brugeren når ud til flere kunder ved at vise sine annoncer til handlende på Google, YouTube, Gmail samt partneres hjemmesider og apps.  Alt hvad det kræver er, at man afsætter et budget, så optimerer Google kampagnen og viser annoncen til de handlende, når de søger efter lignende produkter. Man betaler aldrig mere end man har fastlagt i sit budget, og man betaler kun for klik. Brugeren kan se resultaterne af sin kampagne - hvor mange gange kunder klikker på ens annonce, ens samlede salg med mere – alt sammen ét sted.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
JN Data A/S
Driver og udvikler it-systemer for finanssektoren.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere