Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Corona har ændret vores gaming-vaner: Vi spiller mere i hverdagen

Den danskstartede virksomhed, Unity, fortæller i “2021 Gaming Report”, hvordan corona-krisen har påvirket vores gaming-vaner.

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Corona har vendt op om ned på vores dagligdag. Ikke kun når det gælder arbejde, men også gaming. Det viser “2021 Gaming Report” med stor tydelighed. Rapporten er udarbejdet af den danskstartede virksomhed, Unity, som i 2019 gik på børsen i New York og blev én af de største danske it-succeser nogensinde.

Her til eftermiddag har virksomheden offentliggjort rapporten, som bygger på et enormt datasæt. Over 2,8 mia. brugere benytter hver måned Unity-værktøjer, og det er herfra man har trukket data.

Af rapporten fremgår det bl.a., at coronakrisen har haft enorm betydning for vores spilforbrug. Vi spiller eksempelvis markant mere i hverdagen end førhen, hvor gaming primært var en aften- eller weekend-aktivitet. Gaming i hverdagene overhalede endda faktisk weekenden i maj 2020, under den første store nedlukning.

Mere mobilgaming

Samtidig ser man, at mobilspil har haft solid vækst i 2020 og at dem, der spiller på mobilen, bruger flere penge på køb end før, idet de såkaldte “first-day microtransaction purchases” var 50 pct. større end samme periode sidste år.

Mængden af gaming i HD-kvalitet på desktop-computere steg desuden med 38 procent.

“Det er fortsat for tidligt at sige, om den ændrede adfærd er et udtryk for en ny normalitet, der vil fortsætte efter pandemien. Med vores forståelse for spillernes adfærd fra tidligere perioder ville det være overraskende, hvis spillerne vender tilbage til den gamle adfærd fra før pandemien,” siger Ingrid Lestiyo, Senior Vice President og General Manager, Operate Solutions, Unity.

Du kan læse hele “2021 Gaming Report” her.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Fiftytwo A/S
Konsulentydelser og branchespecifikke softwareløsninger til retail, e-Commerce, leasing og mediebranchen.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere