Mens den enkelte Apple-bruger nok synes det er træls med prisstigninger, er Spotifys direktør anderledes glad for de højere priser hos konkurrenten.
Det betyder nemlig, at Spotify nu overvejer at sætte priserne op for sin musiktjeneste.
"Når vores konkurrenter hæver deres priser, er det virkelig godt for os," sagde grundlægger-CEO Daniel Ek på en telefonkonference efter.
Det skriver Deadline.
En prisstigning i USA "er en af de ting, vi gerne vil gøre, og det er noget, vi vil overveje sammen med vores partnere. Jeg har det godt med det kommende år, og hvad det betyder for priserne for vores service," sagde Daniel Ek videre.
Tredje kvartal hos Spotify slog for det meste forventningerne, hvor musiktjeneste nu har 456 millioner månedlige aktive brugere og 195 millioner betalende abonnenter.
Omsætningen nåede op på tre milliarder euro, en stigning på 21 procent i forhold til samme kvartal året før. Men med tunge investeringer og langsommere annoncevækst - stadig en lille del af den samlede omsætning - kneb marginerne.
Prisstigninger hos Apple
Mandag, 25. oktober, hævede Apple priserne på tværs af sine tjenester. Det gjaldt Apple Music, Apple TV Plus og dets overordnede Apple One-abonnement.
Apple Music for enkeltpersoner stiger med en dollar om måneden til 10,99 dollar eller med 10 dollar for den årlige plan, som nu vil koste 109 dollar om året. Apple Music for familier stiger med to dollar om måneden til 16,99 dollar.
Ifølge Apple vil musikere få flere penge takket være prisstigningen.
"Ændringen til Apple Music skyldes en stigning i licensomkostninger, og til gengæld vil kunstnere og sangskrivere tjene mere for streaming af deres musik. Vi fortsætter også med at tilføje innovative funktioner, der gør Apple Music til verdens bedste lytteoplevelse," lød det fra Apple.