YouTube planlægger at lancere en onlinebutik til streaming af videotjenester
og har for tiden samtaler med underholdningsvirksomheder om at deltage i platformen, lyder det fra flere kilder tæt på processen.
Det skriver Wall Street Journal.
Virksomheden håber, at den nye platform, som det refererer til internt som en "kanalbutik", og som har været under arbejde i mindst 18 måneder, kan være tilgængelig allerede i efteråret, lyder det.
Dermed ser det ud til, at YouTube kaster sig ind på et allerede propfyldt streamingmarked, hvor flere andre spillere også er på vej med streamingtilbud.
Tidligere på ugen rapporterede New York Times eksempelvis, at Walmart har holdt samtaler med medievirksomheder om at inkludere streamingunderholdning i dets medlemsservice.
Forleden stod det klart, at Disneys streamingtjeneste med 221,1 millioner kunder lige præcis har overhalet konkurrenten Netflix, der har 220,7 millioner streamingkunder.
Samtidig meddeler Disney nu, at selskabet vil hæve prisen for abonnenter på både Disney+ og selskabet anden streamingtjeneste Hulu, hvis de ønsker at se indhold uden reklamer.