Det TDC-ejede bredbåndsselskab Hiper var onsdag ramt af et nedbrud, der varede i et halvt døgn.
Men nu er kundernes internetforbindelsen blevet genetableret meddeler selskabet.
”Fejlen ser ud til at være løst, men vi holder nøje øje med vores netværk for at sikre, at fejlen ikke dukker op igen. Vi beklager endnu en gang de gener, der har været,” skriver selskabet i sin driftsstatus onsdag aften.
Nedbruddet fandt sted tidligt om morgenen eller i løbet af natten onsdag, og allerede klokken 05:48 registrerede Hiper fejlen i en opdatering på sin hjemmeside.
Fejl i netværkskomponent
Senere onsdag oplyste Hiper til Computerworld, at nedbruddet skyldtes en fejl i en netværkskomponent.
“Det jeg kan sige er, at vi arbejder på højtryk for at få udbedret fejlen. Mig bekendt er fejlen lokaliseret, og lige nu arbejder vi på at få det hele op og køre igen,” sagde selskabets presseansvarlige Emil Lohse til Computerworld.
I løbet af dagen fik flere og flere kunder reetableret deres internetadgang, men først klokken 17.54 kunne selskabet meddele at alle kunder havde fået reetableret deres adgang til nettet.