2020 har på ingen måde betydet stilstand for den danske software-virksomhed Cbrain.
Selskabets regnskab for 2020 kan præstere en vækst i omsætningen på 25 procent.
Dermed ender indtjeningen for det seneste år på 120,1 millioner kroner mod 96,4 millioner kroner i 2019.
Endnu mere imponerende ser det ud på indtjeningssiden, hvor Cbrain kan fremvise en næsten fordobling af indtjeningen før skat.
Resultatet ender på 20,1 millioner kroner. Det er mere præcist en stigning på 86 procent sammenlignet med 2019, hvor tallet endte på 10,8 millioner kroner.
Læs også: cBrain på stærk fremmarch i udlandet: Løfter top- og bundlinje markant
"Ledelsen er godt tilfreds med udviklingen. Den øgede vækst og indtjening, kombineret med en fortsat tilgang af nye kunder både i Danmark og internationalt, viser, at cBrain fortsat formår at fastholde og eksekvere sin langsigtede vækststrategi," skriver topchef for Cbrain Per Tejs Knudsen i regnskabet.
Det er særligt selskabets abonnement model, der ligger som fundament for den positive udvikling, oplyser selskabet. I alt kommer 53 procent af Cbrains samlede omsætning fra netop denne indtægt.
Samtidig er salget til udlandet også steget en smule. I alt er eksporten vokset med 27 procent og ender på 17,3 millioner kroner. De udenlandske kunder udgør dermed 14 procent af omsætningen.
Læs mere her: Cbrain fortsætter med at hive udenlandske ordrer i land: "Står stærkere end nogensinde"
Det nuværende år kommer dog ikke nødvendigvis til at se lige så godt ud. Cbrain forventer en omsætningsvækst på 15-20 procent og en indtjening før skat der vokser med 10-15 procent.
Det er dog fortsat tidligt at spå om, hvordan det nuværende år ender, lyder det fra topchefen i forbindelse med regnskabet.
"Forventningerne er imidlertid tilknyttet en betydelig usikkerhed. Cbrain står blandt andet med eksportmuligheder, som på både kort og længere sigt giver mulighed at opnå højere vækstrater," skriver Per Tejs Knudsen.
Læs også: Ansøgninger om statsborgerskab forsvandt i cBrain-system siden 2017