Podcast: AirBnb og Uber er det, som vi typisk forbinder med moderne virksomheder: De er videnstunge – og ofte skabt ud fra en eller to grundlæggeres gode idé.
Men gode ideer er ikke en ny opfindelse.
I dag produceres for eksempel omkring 50 procent af verdens kunstgødning ved hjælp af teknologi fra den danske virksomhed Haldor Topsøe, der blev grundlagt i 1940 af dr. Haldor Topsø på baggrund af hans store viden og gode ideer.
Haldor Topsøe leverer i dag derfor viden og processer til katalyser i industrien – altså hvor eksempelvis kemiske stoffer omdannes.
Kundekredsen inkluderer landbrugssektoren, raffinaderi- og olieindustrien og elværker – og handler blandt andet om at nedbringe forureningen ved produktionen.
Siden 2015 har Vice President & CIO Niels Keller-Larsen stået i spidsen for it-anvendelsen hos Haldor Topsøe.
Og i denne episode er vi så heldige, at Niels er vores gæst i The Digitale Edge for blandt andet at tale om it i videnstunge moderne virksomheder og Internet of Things i industrien.
Samtidig kan du høre om Haldor Topsøes fem digitale "must win battles" - og hvorfor produktionen er i fokus det næste års tid.
Værter på episoden er Lars Jacobsen, chefredaktør på Computerworld og Jesper Schleimann, der er Chief Innovation Officer, i Nordeuropa hos SAP.
Husk du kan abonnere på The Digital Edge på iTunes (link) eller RSS (link)
Husk: Vi hører meget gerne, hvad du syntes om den konkrete episode. Så tøv ikke med at sende en mail til lja@cw.dk med din feedback.