Den mest brugte webshop i Danmark i 2019 var den tysk-ejede Zalando, der stod for 4,1 procent af alle handler.
Det viser den årlige markedsundersøgelse, E-handelsanalyse 2019, som FDIH, Foreningen for Danske Internethandlere, har foretaget.
På andenpladsen kommer den engelske take-away portal Just-Eat, der dog som bekendt er stiftet i Danmark, og på tredjepladsen finder vi det danske online supermarked Nemlig.com.
De seneste år har det været talt meget om Amazons mulige indtog på det danske marked, men den amerikanske e-handelsgigant er dog kun placeret på en samlet syvendeplads på listen over de mest anvendte webshops i Danmark.
Amazon er samtidig gået tilbage. Således stod Amazon blot for 1,3 procent af alle danske e-handels-indkøb, mens selskabet året før stod for 2 procent af alle handler.
Top 20 ser således ud:
1. Zalando
2. Just-Eat
3. Nemlig.com
4. H&M
5. Matas webshop
6. Coop.dk
7. Amazon
8. Wish.com
9. DSB
10. Danske Spil
11. Apple
12. Elgiganten
13. Ebay
14. Saxo
15. Boozt
16. Ticketmaster
17. Zooplus
18. Cdon.com
19. Coolshop
20. Bilka