Online-supermarkedet Nemlig udvider sin dækning, så langt flere husstande i Danmark, kan få tilsendt dagligvarer til døren.
Det oplyser selskabet i en pressemeddelelse.
Fra og med 19. maj kan omkring fem ud af seks husstande bestille varer igennem selskabet netbutik.
Der vil Nemlig levere varer ud til hele Hovedstadsområdet og Fyn, store dele af Øst- og Midtjylland, samt Vest- og Sydsjælland og Nykøbing Falster.
For web-supermarkedet er der tale om den største geografiske udvidelse til dato.
”Det er en meget stor strategisk geografisk udvidelse. For to måneder siden udvidede vi til også at levere i Aalborg og gik fra at dække 63 til 68 pct. af alle husstande i Danmark. Nu går vi fra 68 pct. til at dække 83 pct. Det er et vigtigt skridt på vej mod at levere dagligvarer til hele Danmark,” siger Nemlig CEO og stifter Stefan Plenge til Finans.
Corona-boom
Mens mange forretninger oplever hel eller delvis lukning for at undgå smittespredning, har Nemlig web-baseret forretning givet en øget efterspørgsel efter levering af dagligvarer.
I marts meldte virksomheden om en firedobling af antallet af nyoprettede brugere og måtte indføre køsystemer for at tackle den boomende efterspørgsel.
”Onlinehandlen af dagligvarer har fået et ekstra skub i 2020, hvor indkøbsvanerne har ændret sig radikalt efter udbruddet af Covid-19. Hos nemlig.com mærker vi en stor efterspørgsel fra danskerne, og med denne udvidelse kommer nemlig.com samlet set til at levere til mere end 4 ud af 5 husstande i Danmark,” siger Stefan Plenge.
Under den verserende corona-pandemi har Nemlig introduceret en ny leveringsform kaldet ’Fleksibel Levering’, hvor varer stilles ved hoveddøren i specialindrettede kasser, så kunder kan slippe for at være hjemme under varemodtagelse.