Opdatering klokken 12:10: Alle e-Boks' services er igen oppe at køre
Danskernes digitale postkasse, e-Boks, er ramt af nedbrud.
Dette har medført, at brugerne i øjeblikket bliver nægtet adgang til alle e-Boks' services - herunder Digital Post.
It-problemerne har stået på siden mandag morgen klokken 9.28, fremgår det af en statusopdatering.
Af den seneste opdatering fra klokken 10.32 skriver e-Boks:
"Alle e-Boks services/login på e-Boks er desværre stadig ikke tilgængelige. Vi arbejder på at udbedre fejlen hurtigst muligt."
Computerworld har forsøgt at få fat på e-Boks' pressetjeneste, men selskabet er endnu ikke vendt tilbage på henvendelsen.
Når man derimod ringer til hovednummeret, lyder den indtalte besked på telefonen således:
"Velkommen til e-Boks, vi oplever i øjeblikket nogle generelle udfordringer, som forårsager, at man ikke kan åbne sin post. Vi er klar over denne udfordring, og vi arbejder på at finde en løsning hurtigst muligt. Vi beklager naturligvis de gener, dette kan have medført."
e-Boks håndterer den digitale post fra det offentlige for mere end fem millioner danskere og omkring 600.000 danske virksomheder.
Nedbrud igen
Tilbage i december 2019 oplevede e-Boks også driftsmæssige udfordringer.
Her forårsagede det midlertidige nedbrud, at flere brugere var besværet med at logge på Digital Post.
It-kokset udløste også problemer hos Borger.dk, hvor brugerne også oplevede problemer med at logge på tjenesten.
Det kan du læse mere om her: E-boks ramt af nedbrud: Kæmper med at få systemer op at køre igen