E-Boks har - som Computerworld gennem de seneste dag har kunne fortælle - været præget af usædvanligt mange nedbrud i de seneste uger.
Det får nu Digitaliseringsstyrelsen til at kritisere e-Boks, skriver it-mediet Itwatch.
"Det er ikke tilfredsstillende, og det er ikke den service, vi forventer og har aftalt med e-Boks. Vores fokus er at holde en tæt dialog med e-Boks, så vi føler os betrygget i, at deres absolut vigtigste prioritet lige nu er at få løst de problemer,” siger Rikke Saltoft Andersen, kontorchef i Center for Systemforvaltning under Digitaliseringsstyrelsen.
Kontorchefen oplyser desuden, at Digitaliseringsstyrelsen i øjeblikket er i daglig kontakt med e-Boks, og hun oplyser, at det er styrelsen oplevelse at e-Boks gør, hvad de kan for at løse problemerne.
Læs også: KMD og e-Boks i tæt dialog efter utallige nedbrud
E-Boks-systemet driftes af KMD, og til Computerworld har KMD tidligere på ugen oplyst, at selskabet ligeledes er i tæt dialog med e-Boks om at løse problemerne.
"Jeg kan bekræfte, at der i dag har været driftsforstyrrelser på e-Boks. Vi oplever for tiden et utilfredsstillende driftsbillede omkring e-Boks, og det er naturligvis noget, vi tager alvorligt. Vi er i tæt dialog med både kunde og tekniske samarbejdspartnere om en langsigtet løsning," skriver Rasmus Avnskjold, senior pressekonsulent hos KMD i en mail til Computerworld.
Så sent om torsdag formiddag var e-Boks ramt af nedbrud to gange.
Læs mere om det her: Mareridt for e-Boks: Systemet bryder sammen næsten hver dag - allerede to nedbrud her til formiddag