Den danske dagligvarekæde Coop gør klar til at blive international softwareleverandør. Selskabet vil sammen med Microsoft forsøge at sælge nyudviklede kunde- og betalingsssystemer til udenlandske butikskæder, skriver Finans.
Coop er godt i gang med at investere halvanden milliard kroner i ny teknologi - både i bagvedliggende systemer samt i kunderettede systemer som eksempelvis app, betalings- og selvbetjeningsløsninger og lignende.
Det kan du læse mere om her: Coop klar med milliard-satning på ny teknologi: Skal ansætte 100 nye it-folk.
Administrerende direktør i Coop, Peter Høgsted, siger til avisen, at Coop forventer, at forhandling af disse systemer kan blive et selvstændigt forretningsområde.
“Der er international interesse blandt store detailkæder for det. Vi er helt i front med bip&betal, hvor vores loyalitetsprogram med medlemsapp samt egen bank er omdrejningspunkt. Sammen med Microsoft regner vi med allerede i år at kunne annoncere de første internationale, software-kunder, som vil have abonnement på systemet,” siger han til avisen.
Læs også: