150 millioner euro - eller hvad der svarer til godt 1,1 milliarder kroner.
Så meget er Apple netop blevet dømt til at betale i bøde til den franske statskasse for misbrug af selskabets dominerende markedsposition inden for annoncering i mobil-apps.
Bøden falder for Apples anvendelse af det såkaldte App Tracking Transparency-værktøj, som selskabet anvender til at kortlægge præcist hvilke apps, der følger med i hvad, på din telefon.
Apple lancerede App Tracking Transparency i slutningen af 2021.
Ifølge Reuters har mange selskaber klaget over værktøjet, som de mener har gjort det dyrere at annoncere på Apples platforme.
Frankrig er imidlertid ikke kommet med nogle anvisninger eller krav til ændringer i App Tracking Transparency-værktøjet.
Formand for det franske konkurrence-tilsyn, Benoit Coeure, siger, at det er op til Apple selv at finde ud af, hvordan selskabet vil sikre, at reglerne bliver overholdt.
Værktøjet er også genstand for sager i Tyskland, Italien, Polen og Rumænien for tiden. Eventuelle ændringer vil først blive indført, når disse sager er afgjort, meddeler Apple.
De franske konkurrence-myndigheder meddeler, at målet med ATT-værktøjet ikke i sig selv er ulovligt eller mål for kritik. Det er derimod måden, hvorpå Apple anvender værktøjet.
Det er nemlig hverken "nødvendigt eller proportionelt med Apples erklærede mål om at beskytte person-data," lyder det fra Frankrig.
Med ATT rammes især de mindre app-selskaber, da de i vid udstrækning er afhængige af indsamling af data fra tredjepart, hedder det.