Normalt er det ingen sag for journalister at få virksomheder i tale, når vinklen på historien er, hvor fantastisk virksomheden klarer sig.
Virksomheden Kiloo, der holder til i det centrale Aarhus, er undtagelsen.
Det går ellers ganske fortrinligt for Kiloo, der mest er kendt for spillet Subway Surfers, som selskabet har produceret sammen med Sybo Games.
Faktisk går det så godt, at Kiloo lander på en andenplads i Computerworlds Top 100-undersøgelse, hvor 445 danske it-virksomheders regnskaber for de seneste to år er blevet nærstuderet.
Læs også: Sådan kårer Computerworld Danmarks dygtigste it-virksomheder
I det hele taget har Kiloo - der ejes og styres af de to brødre Jacob Møller og Simon Møller, der stammer fra Silkeborg - masser af grund til at lade champagnepropperne springe.
For et par uger siden skrev Jacob Møller på Twitter: "Subway Surfers is the 2nd most downloaded game world wide in August. That's pretty neat."
Samtidig har spilsitet Pockeygamer for nylig bragt en artikel om Subway Surfers, hvor det fremgår, at spilet nu har rundet en milliard downloads siden lanceringen i 2012.
Vi tager den lige igen: Det var en milliard downloads.
Ønsker ikke at give interview
Mindst ligeså vigtigt er det, at det i samme artikel fra Pockeygamer fremgår, at Subway Surfers har 27 millioner aktive brugere hver eneste dag.
Det er især i lande som Brasilien, Rusland, Indien, Kina, Tyrkiet og Indonesien, at Subway Surfers har vækst i øjeblikket, så det er ikke svært at få øje på potientialet for yderligere succes fremadrettet.
Det er den slags oplysninger, der gør historien om Kiloo til noget helt særligt.
Computerworld har ad flere omgange henvendt sig til Jacob Møller fra Kiloo og spurgt, om han ikke vil fortælle mere om succesen til vores læsere. Svaret lyder dog: "Det har desværre ingen interesse."
Se video om Subway Surfers
Det er ikke, fordi Computerworld og Kiloo tidligere har haft en uoverensstemmelse, for det er i det hele taget ikke mange interviews, de to brødre har givet til danske medier, efter Kiloo for alvor er begyndt at få global succes.
Læs også: Her er vinderen af Computerworlds Top 100: Mød Danmarks dygtigste it-virksomhed
Det er naturligvis helt fair, at man som virksomhedsejer ikke ønsker at bruge specielt meget tid på at optræde i diverse medier - og man må også give de to brødre, at de jo klarer sig ganske glimrende uden den store offentlige kendis-faktor.
Det skal dog ikke hindre os i at se lidt nærmere på selskabet Kiloo, der alt andet lige er en af de absolut største danske it-succeser i mobil-æraen, der i de seneste 10 år har været så dominerende.
Artiklen fortsætter under videoen...
Millioner af brugere jubler over Subway Surfers
Kiloo havde i det seneste årsregnskab registreret 64 medarbejdere, men det antal stiger støt.
På Kiloos hjemmeside er der i øjeblikket syv nye jobopslag, og selskabet skriver i øvrigt:
"Vi består af over 100 dedikerede mennesker med mange forskellige baggrunde, nationaliteter og kulturer, hvilket gør Kiloo til en fantastisk arbejdsplads."
Kiloo er mest kendt for Subway Surfers, men står også bag flere andre populære spil - heriblandt Frisbee Forever, Bullet Time, Smash Champs og Stormblades.
Især Subway Surfers er blevet et globalt hit, og det gælder ikke bare i forhold til antal downloads.
Eksempelvis er Subway Surfers i Apples iTunes Store vurderet næsten 15.000 gange og får en samlet karakter af brugerne på fire og en halv stjerne ud af fem mulige.
I Google Play-butikken har hele 16,7 millioner brugere anmeldt Subway Surfers. Over 12 millioner af dem tildeler spillet fem stjerner ud af fem mulige, hvilket resulterer i en samlet score på 4,4.
Subway Surfers, der kan hentes til iOS, Android, Kindle og Windows Phone, er et såkaldt freemium-spil, hvilket betyder, at spillet er gratis at downloade, men så tilbyder forskellige tilkøb i selve spillet.
Udstillet på landsdækkende tv - men pressenævnet holdt med Kiloo
Netop betalings-modellen i Subway Surfers har tidligere betydet problemer for Kiloo her i Danmark.
Det skete for et par år siden, da det landsdækkende tv-program DR Kontant satte fokus på in-app-køb efter uheldige episoder, hvor børn var kommet til at købe for ganske mange penge via forældrenes login.
Her blev Kiloo hevet frem som et konkret eksempel.
Vi har her på Computerworld også tidligere bragt historien om syv-årige Karla, der købte for 10.384 kroner på iPad'en.
Problemet i den sag var dog ikke i sig selv Subway Surfers, men derimod, at faderens indtastede kodeord til Apples iTunes stadig var aktivt, efter han havde overladt iPad'en til Karla, der derfor kunne handle i blandt andet Kiloo-spillet.
Kiloo ønskede ikke at medvirke i DR's program.
Det fik DR's journalist til at møde op hos Kiloo i Aarhus for at konfrontere virksomheden med kritikken - en fremgangsmåde, som pressenævnet i øvrigt senere udtalte en klokkeklar kritik af her:
"DR får kritik for ikke at respektere et ønske om ikke at medvirke i en udsendelse," står der i sagen.
Her fremgår det i øvrigt også, at "Kiloo generelt ikke ønsker at udtale sig til den danske presse."
Bortset fra den episode med DR, som givetvis har været ubehagelig for Kiloo-brødrene - også selvom de efterfølgende fik pressenævnets ord for den uretfærdige behhandling - har selskabet især i de senere år været én lang succeshistorie.
Så fantastisk går det med økonomien i Kiloo
Kiloo havde i det seneste årsregnskab et resultat før skat på 156 millioner kroner - 39 procent bedre end i 2013, hvor det lå på 112 millioner.
Kiloo har kørt med overskud siden 2010. Dengang havde selskabet blot 12 medarbejdere.
I 2014-årsregnskabet, der blev offentliggjort før sommerferien i år, skriver Kiloo, at selskabet i det kommende år "forventer et aktivitetsniveau i størrelsesorden med 2014 og et tilsvarende resultat."
Læs også: Sådan kårer Computerworld Danmarks dygtigste it-virksomheder
Afkastningsgraden er et andet centralt nøgletal for en virksomhed. Det er et udtryk for, hvor god virksomheden er til at forrente den samlede kapital i virksomheden.
Her er Kiloo også ekstremt godt kørende med en afkastningsgrad på hele 65,9 procent.
I 2014 trak de to brødre bag Kiloo 76 millioner kroner ud i udbytte, og her i 2015 har de to brødre trukket 119 millioner kroner ud til sig selv ifølge regnskabet.
En dansk verdenssucces
Kiloo er med andre ord gået hen og blevet en dansk verdenssucces - især hvad angår de spil, virksomheden producerer, men også i forhold til økonomien i selskabet Kiloo.
Hvor den danske spilbranche for år tilbage typisk blev forbundet med selskaber som IO Interactive og Deadline Games, så er det Kiloo-spillene, der storhitter i den mobile tidsalder.
Computerworld har også i forbindelse med denne artikel spurgt administrerende direktør i Kiloo, Jacob Møller, om han ønsker at stille op til et interview. Vi har ikke modtaget noget svar.
Læs også:
Her er vinderen af Computerworlds Top 100: Mød Danmarks dygtigste it-virksomhed
Sådan kårer Computerworld Danmarks dygtigste it-virksomheder