Mens resten af verden taler om økonomisk nedtur, sætter danske SteelSeries rekorder.
I sit seneste regnskab for 2011 kan firmaet vise et resultat på 19 millioner kroner. Det er et resultat, der er 70 procent større end sidste år.
"Det skyldes en global vækst i gaming - og pc-gaming specielt. Vi har virkelig forstået at positionere os med de rigtige produkter og et stærkt brand," siger økonomidirektør Marianne Iversen.
For mens økonomien i Sydeuropa rammer bunden, kan SteelSeries rette sigtekornet mod Rusland og Kina, hvor gode distributøraftaler og en god modtagelse af det danske spiltilbehør er med til at opveje økonomiske nedture andre steder i verden.
Nu spiller alle
SteelSeries lever af at sælge mus, høretelefoner, keyboards og andet tilbehør - oprideligt til professionelle og seriøse gamere. Men gaming-kategorien træder i disse år ud af nicherne og ind i alle stuer.
"Alle spiller jo i dag. Hvis du spørger ethvert barn, spiller de, men de kalder sig jo ikke "gamere". Spil er bare en del af deres hverdag. Det er noget, der er med til at give os en bredere kundegruppe globalt," forklarer Marianne Iversen
SteelSeries har i 2011 investeret over 12 millioner kroner i udvikling af egen software og patenter, hvilket vil udmønte sig i interessante keyboards og headsets senere i år, lover firmaet - ligesom et forøget fokus på mobil gaming er på vej.