Den Viborg-baserede forhandler Cornator har specialiseret sig i at lave standard brancheløsninger baseret på Microsoft Dynamics NAV. Selvom der ikke er sket den store vækst i industrien, er der sket en stor udvikling i brugen af it. Det har givet Cornator en solid forretning.
Brancheløsningen, kaldet Trim-It, bliver solgt til en pæn blanding af små og store kunder, primært tekstil -, træ- og møbelindustrien.
Virksomheden er for nylig blevet delt i to. Trim-It der tidligere var udviklingsafdelingen i Cornator, er blevet et selvstændigt selskab. Trim-It har fået egen direktør og selvstændige lokaler, men ikke længere væk, end på den anden side af parkeringspladsen.
Omsætningen hos Cornator er vækstet med godt 40 procent over de sidste to år, og overskuddet er de seneste 3 år fordoblet fra to til fire millioner kroner før skat. I den samme periode er det lykkedes Cornator at øge konsulentstaben til det dobbelte.
Derfor er Trim-It ude for at finde flere markeder, for at få deres løsning solgt bredt. Virksomheden leder efter flere partnere, der er Microsoft certificeret partner.
»Jo flere virksomheder vi får på løsningen, jo flere er der til at udvikle produktet, så det kan blive endnu bedre,« mener John Kristensen, der har været i virksomheden i knap tre år.
Samtidig er der en økonomisk gevinst ved at finde partnere i andre lande, der kan sikre videreudviklingen af løsningen.
»Det er dyrt at udvikle software. Det kan vi finansiere ved at komme ud i andre lande. Nu har vi udviklet den her løsning, så kan vi lige så godt få den solgt i andre lande,« slutter John Kristensen.
Læs portrættet af Cornator i CRN nummer 19.