Producenten af computermus og it-tilbehør Logitech har fyret to danske medarbejdere med ansvar for virksomhedens pr-arbejde. Fremover vil landechef Jan Armand sammen med Logitechs internationale hovedkvarter i Schweiz stå for marketing- og pr-opgaverne.
Logitech har tidligere annonceret, at man på globalt plan vil reducere antallet af faste medarbejdere med 15 procent. I Sverige har landechef Claus Fleischanderl samt markedschefen mistet deres job som led i nedskæringerne. I Danmark er det dog kun de to førnævnte pr-ansatte, der har mistet jobbet. Dermed er Logitechs aktuelle danske fyringsrunde overstået for denne omgang, hævder Jan Armand.
»Ingen sælgere er blevet fyret. Vi har prøvet at ramme salget så lidt som muligt, så kunder ikke kommer til at mærke det,« siger landechefen.
Samtidig med afskedigelserne bliver Logitechs internationale kommandovej ændret. Hidtil har Jan Armand refereret til en regional chef med ansvar for både Norden og Benelux. Fra 1. april skal den danske landechef rapportere til en kommende skandinavisk chef.
»Det vil give synergi for pan-skandinaviske forhandlere,« siger Jan Armand, der dog ikke vil specificere, hvilke fordele, forhandlerne vil få.
Den nye skandinavienschef vil få base i Stockholm, men er endnu ikke navngivet.