Nu siger Anders Herløv, at han ikke fik tydliggjort i interviewet, at den omtalte portal skal være forhandlerdrevet.
I brevet til forhandlerne udlægger HP's forhandlerkonsulent Jørn Petersen det således, at det er meningen, at portalen skal være en forhandlerportal, og at forhandleren skal stå for faktureringen.
»Der er således ikke tale om direkte salg, men tværtimod om et modtræk til den direkte model. Det er HP's erklærede mål at udvikle partnermodellen, så vi på samme tid kan tilbyde de fordele, som cirka 90 procent af kunderne i dag foretrækker og være et konkurrencedygtigt alternativ for de kunder, som er
villige til at acceptere svaghederne i den direkte salgsmodel,« hedder det i brevet, som udgik fra HP i går.
Nyhedstjenesten Cnet kunne i sidste uge meddele, at HP på amerikansk basis dropper den hidtidige rene kanalstrategi og nu sælge direkte til to millioner SMB-virksomheder. Det tiltag skal man dog ikke vente at se herhjemme, siger firmaet.