Omsætningen hos EET voksede sidste år til 794 millioner kroner, mens resultatet før skat steg til 12 millioner kroner i tiden frem til udgangen af juni måned. Det fremgår af årsregnskabet. Fremgangen er blandt andet sket, fordi EET har brugt finanskrisen til at købe op blandt sine konkurrenter. I løbet af de seneste 18 måneder er i alt fem virksomheder blevet en del af EET. Men dermed er det endnu ikke slut for distributøren, der forventer, at vokse yderligere ved flere opkøb af udenlandske konkurrenter.
»Vores fremgang skyldes, at vi vinder markedsandele i de fleste markeder, og at vi etablerer nye forretningsområder. Vi håber, at vi kan gennemføre et-to opkøb inden for de næste 12 måneder, primært udenfor Norden,« siger koncerndirektør John Skovbro Thomas, der gerne ser, at mindst et af opkøbene vil være indenfor ip-kameraovervågning.
I løbet af det seneste år har EET øget antallet af transaktioner med 22 procent fra de med end 30.000 forskellige kunder som EET har rundt om i Europa, og koncerndirektøren forventer, at antallet vil stige til 40.000 i løbet af de næste to år. Samtidig er medarbejdertallet vokset med 12 procent.
»Det har været endnu et godt år for EET Nordic-koncernen, og vi kan med tilfredshed se, at de seneste års investeringer som EET Nordic har foretaget i nye lande, har givet et afkast. Vi har meget store forventninger til blandt andet de store markeder i Europa, herunder England, Tyskland og Frankrig,« siger John Skovbro Thomas.