Erhvervsfolk i Aalborg har snart mulighed for at høre om den nordjyske spilforhandler Coolshops succes. Det er Coolshops marketingdirektør Jacob Risgaard, der tirsdag den 3. marts i loungen på Aalborg Stadion holder et timelangt foredrag om dengang han og de to brødre Mike og Mark Nielsen satte sig for at skabe et alternativ til den etablerede spilbranche. Jacob Risgaard taler om kampen mod de gamle butikker, distributørerne og mod kundernes vaner. En kamp, der i dag har skaffet Coolshop et godt greb i danske og svenske kunder med kontakt til en kvart million kunder.
Coolshop startede i en garage for seks år siden og fra starten af har Coolshops virksomhedsfilosofi været at blive så store, at virksomheden kunne købe ind i store mængder og springe distributørleddet over og dermed opnå besparelser. Sidste år flyttede spilforhandleren inde i den tidligere distributør SMG’s lokaler i Nørresundby med et lagerlokale på 3.500 kvadratmeter.
Resultatet er til at føle på for den nordjyske forhandler. Efter eget udsagn sidder Coolshop i dag på mere end 15 procent af det danske spilmarked og kunne i 2007 trække 3,3 millioner kroner hjem som overskud før skat.