Kritik af Viewsonics RMA-håndtering

Viewsonic er som flere andre producenter kommet i søgelyset på grund af dårlig RMA-håndtering. Selskabet erkender i e-mail, at der har været problemer.

En god skærm at sælge til erhvervskunder. Sådan opfatter mange forhandlere Viewsonic. Hos nogle forhandlere har problemer med RMA; altså garanti-reparationer, dog rokket ved den opfattelse.

»Jeg har en sag, der har taget to og en halv måned. Det er altså træls med sådan en RMA-håndtering,« lyder det fra Tommy Jensen fra ABC EDB i Kalundborg.

Han får støtte fra Struer Datas Preben Næsgaard, der har oplevet lignende problemer.

»Mange erhvervskunder kan ikke leve med at skulle undvære en skærm så længe,« konstaterer han.

Uanset hvem man spørger hos Viewsonic, er det svært at få et svar på kritikken. Firmaets danske afdeling sender CRN videre til Viewsonic i Europa, hvor både marketingchefen Mel Taylor og Vicepresident of Operations Richard Fumarola fortæller, at de ikke kan udtale sig om RMA-problematikken.

Efter flere henvendelser fra CRN har Viewsonic danske pr-ansvarlige Ole Holst via email sendt følgende svar på CRNs spørgsmål:

»Uheldigvis har nogle kunder i de senere måneder oplevet forsinkelser i vores service. Hvis der fortsat er kunder, der finder servicen utilfredsstillende, opfordrer vi dem til at kontakte os, og vi vil gøre alt, hvad vi kan for at hjælpe dem,« hedder det blandt andet i det skriftlige svar fra Viewsonic, som forklarer problemerne med ændringer af systemer og arbejdsgange i supportafdelingen.

Læs hele artiklen i den trykte udgave af CRN.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Dinner Roundtable: Sikre og skalerbare løsninger til den moderne komplekse infrastruktu

Traditionelle IT-sikkerhedsløsninger, såsom VPN'er, er ikke længere tilstrækkelige for de avancerede sikkerhedsbehov og kompleksiteten i moderne virksomheder. Det norske nationale cybersikkerhedscenter anbefaler derfor nu at erstatte SSLVPN/WebVPN-løsninger på grund af sårbarheder.

18. september 2024 | Læs mere


Nye forretningsmæssige gevinster med Microsoft Dynamics 365

Eksperter fra CGI stiller skarpt på hvordan, du lærer også hvorfor det er vigtigt at have fokus på både processer, teknologi og mennesker - og hvordan du kommer i gang med løbende optimering af forretningsudvikling.

25. september 2024 | Læs mere


NIS2: Indhold, krav og konsekvenser- sidste chance for at blive klar

Vi sætter på denne dag fokus på hvad NIS2-direktivet kommer til at betyde for din organisation. Du et overblik over direktivet og de skærpede krav, så du undgår bøder og sanktionering.

26. september 2024 | Læs mere