Den ansvarlige for Avayas kanalsalg i Vesteuropa, Christophe Carrier, turnerer i øjeblikket med budskabet om en ny salgsstrategi, som betyder et totalt farvel til direkte salg og goddag til en ensidig satsning på salg gennem forhandlere. Det skriver det svenske nyhedssite it24.
Med den nye strategi tager Avaya ifølge Christophe Carrier konsekvensen af, at mere end 90 procent af konkurrenternes salg i dag går gennem partnere.
»Vi har skiftet ledelse, og de som overtog, vidste, at det er succesformularen i denne branche. partnermodellen har skabt vækst i de selskaber, hvor de tidligere har arbejdet, siger Christophe Carrier med henvisning til at Avaya for et år siden ansatte sin nuværende globalt kanalansvarlige, Jeremy Butt.
Avaya vil dog fortsat have sine egne sælger, som skal bearbejde kunderne, men selve salget overlades til partnere. Netop disse uger lægger Avaya sidste hånd på sit nye partnerprogram, som ifølge Avayas skandinaviske kanalansvarlige Pierre Blom lægger vægt på enkelhed og lettere adgang til uddannelse og certificering.
»Målet i Norden er at blive en af de tre topspillere,« siger Christophe Carrier, som dog ikke sætter en dato på, hvornår målet skal være nået.