For forhandleren Credocom er overskuddet på næsten tre millioner kroner før skat i det seneste regnskab ikke kun 50 procent bedre end sidste års resultat. Det er også et udtryk for, at Credocom er lykkedes med at ændre forretningsfokus.
»Vi har nået de ambitiøse vækstplaner vi lagde i 2008, da vi besluttede at gå fra at være en boxmover til en leverandør af løsninger,« siger Credocoms direktør Rene Bukrinsky og fortsætter:
»Vi går til makronerne med ydmyghed og håber på, at vi kan blive ved med at fortsætte i det samme spor. Vi har nået både vores indtjeningsmål, vores vækstmål og vores kvalitetsmål. Vi er rigtig stolte og tilfredse.«
I 2010 fik Credocom et overskud på tre millioner kroner før skat. Efter skat blev resultatet 2,2 millioner kroner. I 2009 fik Credocom et overskud før skat på to millioner kroner og et overskud efter skat på 1,6 millioner kroner. Med to solide overskud i træk har Credocom lagt underskuddet på 331.000 kroner i 2008 bag sig. Dengang tog selskabet en beslutning om, at vende forretningen, og fokusere på løsningssalg. En beslutning, som har gjort at Credocom, nu har succes.
»Vi er blevet en mere snæver forhandler: Vi fokuserer rigtig meget på infrastruktur og på at være en driftspartner for SMB-kunder. « siger René Bukrinsky.
Nu har Credocom ifølge René Bukrinsky så god vind i sejlene, at de søger nye kolleger. I forvejen er Credocom vokset fra otte ansatte i 2008 til 25 ansatte i dag.
»Vi håber der kommer nye kolleger til. Vi søger stadig fem til ti mand. Nogle af vores kolleger smider folk ud, Det kan være, vi kan samle nogle af dem op,« siger René Bukrinsky.