Det japanske luftfartsselskab, Japan Airlines, blev 2. juledag ramt af et stort cyberangreb.
Som følge af angrebet blev både nationale og internationale afgange ramt af forsinkelser, og i løbet af dagen lukkede selskabet ned for billetbooking. Derudover blev selskabets mobil-app midlertidigt taget ud af drift.
Japan Airlines, der også er kendt under forkortelsen JAL, oplyser, at systemerne blev genoprettet, efter at man fik udbedret et problem med det udstyr, der forbinder selskabets interne systemer med eksterne netværk.
40 procent af afgangene blev påvirket
Cyberangrebet betød ifølge The New York Times, at 40 procent af selskabets afgange blev forsinket.
I alt blev mere end 40 flyvninger fra en række japanske lufthavne forsinket.
En række indenrigsflyvninger endte med helt at blive aflyst, men ifølge selskabet blev ingen internationale afgange ramt af aflysninger.
Japan Airlines understreger samtidig, at cyberangrebet ikke havde konsekvenser for flysikkerheden, ligesom kundedata heller ikke er blevet lækket.
Flyselskabet efterforsker i øjeblikket, hvem der står bag angrebet.