Microsoft opruster indenfor salg af ERP og CRM-produkter. Den tidligere nordiske salgsdirektør i SAP, Jon Tranæs, skal fremover lede slaget som ny dansk salgsdirektør for Microsoft Dynamics-forretning
»Der er ingen tvivl om, at markedet er udfordrende lige nu. Derfor gælder det om at være endnu skarpere end tidligere,« siger Jon Tranæs til CRN.
Stillingen som salgsdirektør for Dynamics er nyoprettet, og samler det salgsmæssige ansvar for ERP og CRM under én hat.
»Det giver salgsmæssigt en langt bedre mening, at have en person, der har ansvar for både ERP og CRM,« siger Jon Tranæs.
Jon Tranæs har mange års erfaring med i bagagen til sit nye job. Udover at have arbejdet får både IBM og Olivetti, så har Jon Tranæs arbejdet i en årrække for Microsofts konkurrent SAP. Blandt andet som nordisk salgsdirektør og senest har han haft en ledende stilling hos SAP i Tyskland.
»Jeg tror sagtens, at jeg kan bruge min erfaring fra SAP i det nye job. Blandt andet er noget af det jeg skal fokuserer på, at flytte Microsoft op i enterprisesegmenterne med vores Dynamics-produkter. Jeg mener, at vi både i vores ERP og CRM-løsninger har produkter, der kan gøre sig i de store danske virksomheder,« siger Jon Tranæs.
Han er derfor også fortrøstningsfuld, når det gælder om at hente vækst, selv om Microsoft har, meget store markedsandele i et marked, der er presset af krisen.
»Det er klart vi har en god markedsandel, men især oppe i markedet mener jeg, der er gode chancer. Vi kan også øge footprintet hos de kunder, hvor vores partnere allerede er. Det er også det vi skal fokusere, at gøre vores kunder til dybdekunder, ved at sælge fra vores breddepalette af produkter,« siger Jon Tranæs.